Annons:
Etiketthälsa
Läst 653 ggr
Bellie
2016-08-02 12:06

Vad har ni för bottenmaterial?

Vad använder ni för Bottenmaterial till era hamstrar? Själv köper jag tre olika sorter och det är kutterspån, toa-lätt och carefresh. Använder carefresh och toa-lätt till min långhåriga så att det inte fastnar så mycket i pälsen och kutterspån till dom andra. Just nu har jag dock kutterspån till alla.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Cireea
2016-08-02 14:25
#1

Jag använder hampaströ (lättströ) till alla mina. 🙂Har tidigare haft vanligt spån men tyckte det fastnade för mycket i deras päls. Är väldigt nöjd med det hampaströ!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

-Hamster-
2016-08-02 16:19
#2

Använder lite olika men bruka ha Alspån och har en påse carefresh som jag ska prova på

Bellie
2016-08-02 21:08
#3

Carefresh tycker jag är jättebra för dom hamstrar som gräver mycket då det är lätt att göra "gångar" och bygga bo av det men tycker faktiskt att det fastnar lätt i dom låghåriga. Toa-lätt är lite tråkigt tycker jag för att dom inte kan gräva i det men det är smidigt för att det inte fastnar. 

Jag ska testa hampaströ #1 och se om det blir bättre.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

CaptainBunchie
2016-08-02 21:18
#4

Jag använder hampa/lättströ (från Granngården) och Carefresh (köpte denna gången från Animail) till min LH guldhamster. Varierar om att ha bara en sort i taget, blanda eller lägga Carefresh ovanpå hampan. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Amun-Ra
2016-08-05 22:27
#5

Jag använder aspspån eller almspån, samt träbaserad pellets till  mina långhåriga hamstrar. Har funderat att eventuellt testa hampa strö..Men en sak är då säker…aldrig mer kutterspån. Det är för dammigt och får hamstrar som är känsliga mot damm att hosta, så nej tack för kutterspån.

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Namiko
2016-08-06 12:31
#6

Jag använder hampaströ och torv.  Kutterspån vägrar jag då det är skadligt för luftvägarna för dom små.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Majaa12
2016-08-06 13:09
#7

Vanligt spån, dammfritt, just nu. Hade velat fortsätta använda lättströ men blev så allergisk att jag inte ens kunde vara i mitt rum..

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Bellie
2016-08-06 17:48
#8

Inte märkt av något på mina hamstrar nu när jag har kutterspån…

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Linda1977
2016-08-10 12:47
#9

Då jag även har ett gäng kaniner som går på kutterspån så har hamstrarna också det! Har testat carefresh men upplevde att det luktade mer med det, båda gångerna jag testade det😊

Rebelyell
2016-08-13 09:31
#10

Vanligt kutterspån och carefresh. Funderar på att gå över till alspån (och carefresh) istället.

Upp till toppen
Annons: