Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 923 ggr
tyllgardin
2016-07-25 21:47

Tråden om Harald

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hämtade jag hem Harald. Han är född hos en privatperson den 13/6 i år, enligt papperet från hälsoundersökningen. Harald fyllde med andra ord 6 veckor idag. Jag hittade honom på Arken Zoo i Malmö, den enda ljusa och den enda långhåriga bland hamstrarna där. Jag skulle ha en korthårig, med mörk färg. Absolut inte från djuraffär igen. Ibland säger det bara klick. Det här är Haralds tråd, välkommen att följa vår resa!

Annons:
tyllgardin
2016-07-25 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Den första bilden i tråden är när Harald och jag väntar på tåget. Hem från djuraffären, alltså. Han bara somnade, rakt upp och ned, helt öppet i transportburen bredvid tågrälsen. Så till de nästkommande bilderna i tråden: Jag misstänker att Harald har en mat- och sovklocka installerad. När jag släckte här hemma ikväll och sade mitt första "God natt, Harald" lade han sig nämligen raklång över sitt Hus. Och somnade. Med pannan mot glaset. Hamstrar ska alltså vara bytesdjur, har jag hört…?

tyllgardin
2016-07-25 21:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Första dagens sista bild är mest för att visa hur ofantligt charmig han är. Vad gör det om rumpan hänger utanför när man knaprar på god mat?

-Hamster-
2016-07-27 13:09
#3

Åh, vad gullig han är

tyllgardin
2016-07-27 16:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Visst är han! Och redan helt lugn och trygg här hemma, känns så härligt :) Nu ligger jag på soffan och väntar på att Harald ska vakna. Igår blev jag än en gång imponerad över hur tam han verkar vara. Utan minsta tvekan äter han ur händerna på mig (detta gjorde han redan första kvällen!). Idag ska det övas lite på att ta godiset längre upp i handen. Här är för övrigt Haralds akvarium! (Numera ser det förstås ut som ett bombnedslag efter att han har möblerat om allt där inne)

färgfest
2016-07-29 13:00
#5

Ser fram emot mera bilder! Så söt! ❤️

tyllgardin
2016-07-30 00:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Harald är uppenbarligen redan handtam. Han gillar att komma upp i händerna och utforska världen utanför buren. Imorgon är det dags för första besöket i rasthage - det kommer nog uppskattas då han har mycket spring i benen! Harald har stora, grå öron, ett med en vit fläck på. Han är beige och vit och har bruna fläckar på kinderna. Tassarna är rosa. Matte har ingen aning om vad hans färg heter - men en sak vet hon absolut: Harald är söt som socker!

Annons:
itiswhatitis
2016-07-30 11:05
#7

Men åh vilken underbar Harald :* söt som socker, det håller jag med om.

Insta: isabellaroenne

Amun-Ra
2016-07-30 17:09
#8

Fin gul hampis du hittat :)

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

grreta
2016-08-10 17:02
#9

Harald(rig sett sötare hamster)! Hur går det för er? Jag dreglar gärna över fler bilder…

Fannyshamster
2016-08-14 20:30
#10

Dööör så söt han är<3

IF the way don't go right, go left

Helena1978
2016-08-19 23:07
#11

Söt hamster😍, jag skulle säga att han är gul bandad, men jag kan ju ha fel.

Upp till toppen
Annons: