Annons:
Etiketthälsa
Läst 843 ggr
Amun-Ra
7/20/16, 5:02 PM

Wet Tail

Idag la jag märke till att Maiden var väldigt oroväckande brun i baken. Till min förfäran ser jag att hon har svår diarre, samt fruktansvärda dåliga tänder. Jag är ganska säker på att hon har fått ett svårt fall av wet tail. Orsaken varför jag  misstänker att hon har wet tail är att allt sedan hon kom hem så har hon varit ett stressigt nerv vrak. Jag har försökt ge henne tid att vänja sig med lukter, min röst mm. Även om hon har blivit en liten aning bättre sedan hon kom hem, så är hon fortfarande ett nerv vrak. Så i morgon får jag ringa vetten så att vi kan besöka veterinären om jag hittar det här där jag bor nu. Det var lätt att hitta vetten i Åbo, men här vet jag inte var det är och hur jag skall ta mig dit. I värsta fall så kan det vara att jag får lov att låta henne somna in. Hon mår inte bra och jag vill inte se henne lida heller… 😕

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Annons:
Cireea
7/20/16, 5:19 PM
#1

Men så fruktansvärt. 😕Uppdatera oss gärna hur det går.
Håller tummarna för att Maiden ska klara sig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
7/20/16, 8:00 PM
#2

Oj 😕 Hoppas att allt går bra!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

UlrikaD
7/21/16, 2:23 AM
#3

Vad tråkigt att hon är dålig. Däremot är Wet tail något som ungar kan få. När det gäller vuxna hamstrar så brukar det bero på andra saker, typ stress, mat, virus osv. Det är ju möjligt att hon fått nån smitta och blir bra igen bara hon får rätt sorts antibiotika hos veterinären. Håller tummarna hos mig!

Amun-Ra
7/21/16, 11:27 AM
#4

Jo, jag ringer vetten i morgo om det inte blivit bättre. Jag har migrän idag så orkar inte ur sängen idag. Jo hon är en rätt stressad hamster och har varit det sedan hon kom hem. Även om hon har blivit lite lugnare så är hon väldigt stressad av sig. Har lagt hennes Bur i badrummet för tillfället, så att hon inte har drag…Hon drack igår, skall se om jag kan på något sätt klippa hennest tänder senare idag. Brukar göra det själv om de blir för långa, använder då en liten tång som jag doppar i hett vatten och sedan låter kallna innan användning… Dock kommer jag att låna en hona av min kompis som jag köpte snuggles av som jag kommer para snuggles med sedan. hon är också silvergrå rex. Kommer nog inte att använda maiden i aveln då hon inte har lugnat ner sig som jag hade hoppats. Hon är fortfarande för rädd och stressad och har inte alls de harmoniska temperament som mina två övriga honor.

Maiden har försökt äta lite och har druckigt en del också, så jag ringer i morgon till vetten om hon inte har blivit bättre tills dess, eller om hon blivit semre. Har så förskräcklig huvudvärk idag så är sängliggande..

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Cireea
7/21/16, 1:33 PM
#5

#3 Där sa du något, jag tänkte på att Maiden var en bebis. 😐

#4 Hur gammal är Maiden? 
Diarré är ju inte alls bra för hamstrar. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Amun-Ra
7/21/16, 1:44 PM
#6

#5 hon är född 29 Mars, så hon är snart 4 månader…

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Annons:
Cireea
8/27/16, 1:25 AM
#7

Hur har det gått för er?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Amun-Ra
8/28/16, 10:57 AM
#8

Hon blev bätte ett tag, men nu hae hon diarre igen. Så kommer nog ta henne till vetten för avlivning snart. Ingen annan än Maiden har diarre från och till. Så hon kommer nog att blo avlivad denna gång…

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

-Hamster-
8/28/16, 11:23 AM
#9

#8 vad tråkigt att höra ):

Cireea
8/28/16, 12:32 PM
#10

#8 Vad trist! 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: