Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 973 ggr
Cordata
7/13/16, 10:21 AM

Vygotskijs tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte skapa en liten tråd med min fina hamster Vygotskij. Han är 16 veckor gammal nu, rostfärgad kh.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Annons:
Cordata
7/13/16, 10:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här testar han sitt nya Hus 😗

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cordata
7/13/16, 10:25 AM
#2

Det är så spännande att följa honom, från en sprättig, lite osäker krabat till den tama hamster han nu har blivit. Jag gissar att de flesta ägare kan skriva under på detta 😉.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cordata
7/13/16, 10:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bilden kom inte med.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cireea
7/13/16, 2:55 PM
#4

Vilken sötnos! 😍
Vem kommer han ifrån?🙂

Är du säker på att han inte är Cinnamon? Tänkte då hans hätta är grå, rost har brun hätta. 🙂Ser du om han har mörkröda ögon?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cordata
8/2/16, 9:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Tack, visst är han :3! Från en butik, jag vet att man inte ska, men självklart råkade jag falla pladask när jag fick syn på honom. Nja, jag har tyckt det är jättesvårt att avgöra hans färg, men ögonen är inte mörkröda, hur noggrant jag än tittar.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cordata
8/2/16, 9:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#4 Tack, visst är han :3! Från en butik, jag vet att man inte ska, men självklart råkade jag falla pladask när jag fick syn på honom. Nja, jag har tyckt det är jättesvårt att avgöra hans färg, men ögonen är inte mörkröda, hur noggrant jag än tittar.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Annons:
Cordata
8/2/16, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

I sin nysydda hängmatta :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cordata
8/2/16, 9:44 AM
#8

Kämpar med ett matpaket, för att få lite att klura på 😊

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cordata
8/2/16, 9:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Haha, jag verkar inte vara den bästa på att få med bilderna 😅 Hur vet man att de har en bra vikt? Vygotskij väger 150g ungefär, det är normalt va?

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Bellie
8/2/16, 12:10 PM
#10

Det är normalt för en djuraffärshamster 😉 Hamstrar som är födda hos uppfödare brukar väga mellan 175-225g. 🙂

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
8/2/16, 2:23 PM
#11

Sedan måste man tänka på att alla hamstrar är olika precis som vi människor. Vissa hamstrar väger 200g och är perfekt i hullet medan en annan hamster som väger 200g är överviktig. 🙂 Vikten varierar även hos uppfödare.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
8/2/16, 9:09 PM
#12

Precis 🙂

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Lojs
8/3/16, 1:37 AM
#13

Jag tycker ögonen ser tydligt mörkröda ut på bild, så jag tror absolut cinnamon, särskilt som öronen är så ljusa med. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Cordata
8/3/16, 9:46 AM
#14

#10 o #11, Då är han väl helt enkelt en liten hamster i storlek, för han käns inte mager i kroppen :). Försöker uppfödare avla guldhamstrar till att bli större, eller har det bara blivit en skillnad? #13 Då litar jag på ditt omdöme. Roligt att äntligen veta vad färgen heter, även om han ser likadan ut oavsett :).

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Lojs
8/3/16, 12:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Ja, precis. =) Bonusbild på en cinnamonbebis, ögonen mörknar med åldern, så här är de lite ljusare än på din hamster, men om man jämför bilderna så ser man på båda hamstrarna den där mörka djupa rödaktiga färgen. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cordata
8/19/16, 11:38 PM
#16

#15 Men vilken söt bebis! Ja, jag kan se det nu :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cireea
8/20/16, 12:12 AM
#17

#14 Nu har jag missat att svara dig tidigare men uppfödare strävar efter bra storlek på djuren men det går åt båda hållen. En hamster får inte vara för liten men inte för stor heller. Lagom är bäst!🙂

Tidigare (för ett x antal år sedan) fanns det en hel del stora djur och vad jag fått höra så var livslängden på dessa djur inte allt för lång och stora honor hade svårare att bli dräktig osv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Amun-Ra
8/24/16, 3:41 PM
#18

Absolut en cinnamon😃

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

färgfest
8/25/16, 11:55 PM
#19

Sååå fin. Jag älskar korthåriga guldhamstrar. Och vilket färg han har! Kanske får köpa en cinnamon eller rost i framtiden. Hehe!

Upp till toppen
Annons: