Annons:
Etikett: minneslund
LĂ€st 832 ggr
illyria1989
2016-07-10 14:10

Vila i frid Doris 💕

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har knappt varit aktiv hÀr sedan jag skaffade min Àlskade Doris för tvÄ Är sedan, men nu blir det ett inlÀgg i minneslunden. 9/7 skulle Doris ha fyllt tvÄ Är, men 8/7 hittade jag henne livlös i buren pÄ morgonen. Doris var en fin och livlig guldhamster som Àlskade jordnötter och gröna Àrtor. Hon var vÀldigt personlig och Àlskade att gosa i famnen. I mars/april i Är mÀrktes det att hon började bli gammal. Tappade pÀls, sÄg och hörde vÀldigt dÄligt och sov mer och mer. FrÄn att ha varit vaken hela nÀtterna var hon bara uppe 1-2h per dygn och rastningen utanför buren byttes ut mot att halvsova i min famn i tv-soffan. Hon Ät fortfarande med stor aptit och mot slutet fick jag kontrollera att hon fortfarande levde genom att fÀrskmaten var borta pÄ morgonen, vissa dagar dÄ jag inte sett henne lyfte jag pÄ huset och dÄ plirade hon sömndrucket upp. Jag trodde hon skulle somna in i huset nÀr den dagen kom men i fredags hittade jag henne död i sandbadet. Hon fick en fin begravning pÄ "djurkyrkogÄrden" hos min pappa ute pÄ landet. Bredvid min barndomskatt som hÀrom veckan ocksÄ somnade in, nÀstan 20 Är gammal. Jag bÀddade ner henne i en liten lÄda med hushÄllspapper och hennes Àlskade jordnötter, plockade blommor och grÀvde ner henne i solskenet. En sorgefylld helg, de blir ju ens smÄ bebisar hamstrarna! Jag hoppas att hon levde ett bra liv och fick en Àrofylld begravning, du Àr saknad Doris! Ha en fin dag alla dÀr ute och ta hand om era smÄ Àlsklingar! /Sara

Annons:
Rutabaga
2016-07-10 14:22
#1

VĂ€ldigt fint skrivet! SĂ„ tydligt att hon betydde mycket för dig och var sĂ„ Ă€lskad som alla hamstrar borde vara. Sov gott, lilla Doris đŸŒˆ

VĂ€nligen, 

Elin 

Cireea
2016-07-10 19:02
#2

Åh, vad fint skrivet! â€ïž Vila i frid Doris!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
⎡Eyos Hamsteruppföding⎊

illyria1989
2016-07-10 20:16
#3

Tack för era fina ord! ❀

Amun-Ra
2016-07-12 22:45
#4

Vackert skrivet och hon fick ett bra och lyckligt liv med dig.

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

-Hamster-
2016-07-13 09:42
#5

Vila i frid Doris <3

annlen68
2016-12-28 15:52
#6

Vila i frid finaste Doris ❀ Har inte varit inne pĂ„ denna sida pĂ„ vĂ€ldigt, vĂ€ldigt lĂ€nge sĂ„ jag hittade detta först idag!  Kram till dig ❀// Anna-Lena (som hade en hamster vid namn Molly, lika gammal som Doris)

Annons:
Upp till toppen
Annons:
Â