Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 663 ggr
[Wickedwoman]
2016-07-07 21:15

Kissar i sitt hus, ej på toaletten

Hej! Jag köpte guldhamster för några veckor sedan och han har en stor Bur 100x50 med flera krypin samt sandbad och toalett. Inte förrän idag såg jag vart han kissar (endast sett i sandbadet ett par ggr tidigare). Han har en kisshörna i sitt Hus. En sovhörna, en mathörna och en kisshörna i samma Hus. Detta är av trä så det sugs ju upp på väggen. Kan man göra annorlunda för att "lära" honom kissa i sin toalett? Hjälper nog inte att flytta boet för då har han ju samma kisshörna där ändå.. Plasthus vill jag inte ha för de andas inte och är ett sämre alternativ tror jag hälsomässigt om de gnagar på det. Någon med samma problem? Tips? Eller det är bara att acceptera att han vill ha det så?

Annons:
Bellie
2016-07-07 22:34
#1

Testa att lägga lite av det bottenmaterialet som det har kommit kiss på i "toaletten" alltså där du vill att han ska kissa.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Accalia
2016-07-08 01:14
#2

som #1 sa så kan du ta det nedklassade ströet och lägga i toaletten, gör det varje dag så borde han fatta vitsen efter ett tag :)

[Wickedwoman]
2016-07-08 13:37
#3

Ah smart! Det ska jag prova! Tack!

annlen68
2016-07-08 22:53
#4

Har precis samma "problem" som dig 🙂  Vår lilla guldtjej har inrättat en toaletthörna i sovhuset, ytterst sällan kissar hon i sandbadet. Har också trähus men eftersom det är spån även i huset så sugs det upp av spånet.

Tror inte det går att göra annat än acceptera. Din och min hamster är väl helt enkelt bekväma av sig och vill inte gå på "utedass" 😃

[Wickedwoman]
2016-07-09 15:36
#5

Hahaha nä så är det kanske. Jag har också spån i buren men han har kissat ända in på väggen. Jag har aldrig varit med om det innan, mina två jag hade för 10 år sedan kissade alltid på sin toalett.. Skönt att veta att man inte är ensam iaf ;)

Upp till toppen
Annons: