Annons:
Etikettallmänt
Läst 557 ggr
-Hamster-
7/5/16, 3:24 PM

Rätta storleken på hjul?

Hej, på vissa sidor står det att man ska minst ha en 20 cm Hjul för guldhamster men har också sett där det står att det minsta man kan ha är 28 cm. Vilken är rätt? Större är ju bättre men vill bara veta. Jag har ett Hjul som är 23 cm till min hamster som är ungefär 10 veckor. Är det för litet?

Annons:
Namiko
7/5/16, 3:37 PM
#1

Så länge ryggen inte är böjd när hamstern springer i hjulet så är det inte för litet, men det är stor risk att din hamster kommer att växa ur det Hjul du har ganska snabbt så även om det fungerar för stunden så skulle jag investera i ett större Hjul om jag var du.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

-Hamster-
7/5/16, 3:46 PM
#2

Okej, det tänker jag att göra, tack för svaret

-Hamster-
7/5/16, 10:13 PM
#3

Såg att hamsteens rygg böjs väldigt lite. Är det bättre att ta bort hjulet nu och köpa ett nytt(kommer kunna göra det på helgen) eller är det bättre att bara lämna hjulet i buren sålänge?

Accalia
7/5/16, 11:37 PM
#4

Böjer han på ryggen eller vid nacken? För de håller ju upp nacken när de springer så de kan va de som syns. Men det är lika bra att köpa större Hjul för att eliminera risken, men jag tror inte du behöver ta bort det

-Hamster-
7/5/16, 11:49 PM
#5

Okej, japp, det e nacken som är uppe, (:

Accalia
7/6/16, 12:39 AM
#6

Då e de ingen fara, men eftersom han fortfarande e liten så skulle jag köpt större Hjul för han/hon kommer nig växa ur det :)

Annons:
-Hamster-
7/6/16, 11:07 AM
#7

#6 Ja, det kommer jag att göra. Blir 28 cm bra? För har hittat ett trähjul som är i den storleken och det är perfekt för det låter nästan ingenting om det.

Accalia
7/6/16, 12:11 PM
#8

Japp det är bra :)

Upp till toppen
Annons: