Annons:
Etikettallmänt
Läst 740 ggr
annlen68
7/1/16, 7:13 PM

Inackordering djuraffär - risker?

Hörde mig för om inackordering på Djurmagazinet här i stan., och de tar emot. Dock sa hon att de tydligen har många inackorderade djur just nu; hamstrar, kaniner, marsvin. Det fick mig att känna mig osäker om jag ska lämna henne där eller välja att stanna hemma istället.

De kommer inte ha tid med umgänge utan endast ta upp dem ibland och kolla att de är friska och må bra.

Sen så hade jag först tänkt att Elsa skulle få ha med sin Bur och Inredning, men då sa hon att de helst vill att vi lånar deras burar pga smittorisk åt båda hållen. Som en säkerhetsåtgärd. Där känner jag en oro att hon ska känna sig stressad och otrygg.

..och förresten…är det någon nämnvärd risk för smittor som tex Papova nu?  Inte många djuraffärer som tar in guldar från grossist längre.

Hur tänker ni kring inack på djuraffär? För eller emot?

..och ja jag vet att jag kanske är lite övernojjig men Elsa betyder oerhört mycket för mig och min familj.

Annons:
Be-Bopz
7/2/16, 12:32 AM
#1

Jag skulle inte lämna in, risken är för stor vad det gäller zoodjur fortfarande.

annlen68
7/2/16, 12:09 PM
#2

#1  Ok. Ja jag vill inte lämna in; så jag har att välja på lämna in eller stanna hemma. Vi har tyvärr ingen som kan sköta henne under tiden..😕

91Marran
7/2/16, 5:36 PM
#3

#2 vart bor du?

Mvh
Mig

annlen68
7/2/16, 8:57 PM
#4

 #3  Eskilstuna

Accalia
7/2/16, 8:59 PM
#5

Vad är inackordering?

annlen68
7/2/16, 9:59 PM
#6

#5  Att man hyr in sig. I detta fall får man hyra in sitt smådjur på djuraffär medan man är bortrest.

Annons:
Upp till toppen
Annons: