Annons:
Etikettallmänt
Läst 1061 ggr
maja098
6/30/16, 1:17 PM

Vem betalar?

Vem är det som betalar för din hamster/hamstrar? Hur gammal är du? Betalar du allt eller bara vissa saker?

Annons:
Cireea
6/30/16, 2:04 PM
#1

Jag betalar allt själv. 😎Är 21.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
6/30/16, 3:12 PM
#2

Jag är 14 och betalar allt själv och har gjort sen jag skaffade min första hamster när jag var 10-11 år. Jag betalar mat, spån, leksaker, Bur, hylla till buren, ja allt som behövs. Det handlar inte om att mina föräldrar inte vill lägga pengar på mina djur för jag kan säkert få dom att betala något om jag vill. Men jag brukar oftast tänka att det är jag som ska betala, det är ju mitt djur och jag som tar hand om det. Jag får 200 kr i månadspeng och ganska mycket vid jul och när jag fyller år och har inte så mycket annat att lägga pengar på, istället för att köpa saker jag inte behöver väljer jag att köpa leksaker till min hamster istället. Ska starta en liten uppfödning om ett tag och där kommer det gå åt rätt mycket pengar innan första kullen. Bara föräldrarna kommer kosta runt 1000 kr med transport. Kommer behöva köpa saker till deras burar också, kommer lägga lika mycket där så at dom får det dom behöver. Betalar allt sånt själv också. Det enda jag eventuellt behöver hjälp med är pengar till veterinärvård om det behövs :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Howres]
6/30/16, 3:19 PM
#3

Jag betalar Hus och sånt som egentligen inte behövs själv, resten betalar mina föräldrar (mat, strö och sånt) Och när vi behöver åka till veterinären så betalar mina föräldrar även det. Jag är 15 :)

ÄlskarHamstrar12
7/3/16, 5:34 PM
#4

Mamma och pappa betalar "standard" sakerna så som, Bur, mat, Hus osv…. Leksaker och resten som egentligen inte behövs betalar jag. (Ja leksaker är jätte viktigt men vi har ju redan leksaker + kan man göra hemma men det är jag som väljer att köpa nya , därför betalar jag för dom :) )

ÄlskarHamstrar12
7/3/16, 5:35 PM
#5

Jag fyller 13

Yas.screech
7/3/16, 5:41 PM
#6

Betalar allt själv även veterinär om det behövs, jag är 16.

Annons:
Bellie
7/3/16, 10:10 PM
#7

Jag betalar oftast allt själv, om jag behöver något när jag inte har pengar över får jag oftast göra saker för att mina föräldrar ska köpa det "åt" mig. Men när jag startar uppfödning/tar min första kull om ca 9 månader kommer det ju inte fungera, så jag håller på att spara mina pengar till det så att jag kan ha råd för allt när den första kullen kommer, t.e.x veterinär, burar (om ungarna inte hittar hem), saker och annat nödvändigt. Hehe så mina föräldrar betalar inget. Är 14 år.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Amun-Ra
7/3/16, 11:26 PM
#8

Jag betalar allt sjäv och jag är 39…

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Accalia
7/4/16, 12:49 AM
#9

Jag köpte in allt för egna pengar men nu när jag köper ny mat eller någon grej så betalar min mamma :)

[lillelull]
7/4/16, 2:01 AM
#10

Betalar allt själv, är 25 år!

Accalia
7/4/16, 12:41 PM
#11

Glömde säg att jag är 15, 16 om ca 2 månader :)

[Wickedwoman]
7/9/16, 8:43 PM
#12

Jag är snart 31 år och får snällt betala själv för samtliga av mina 6 djur :)

Tessan01
7/10/16, 8:55 PM
#13

Jag betalar allt själv, är 15 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: