Annons:
Etikettallmänt
Läst 672 ggr
Bellie
6/21/16, 12:11 PM

Hur mycket tid lägger du på hamstrarna?

Jag undrar hur många hamstrar ni här har och hur ni lägger upp det om ni har många hamstrar. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Cireea
6/21/16, 12:59 PM
#1

Jag har 14 guldhamstrar och lägger ner många många timmar på dem. 🙂Men det är ju något jag valt i och med min uppfödning. 

Gällande tid utanför buren så har jag lagt upp det som sådan att jag tar ut så många hamstrar som möjligt varje dag för rastning i "lekhagen" som är ett rum.  Eftersom vissa inte kräver lika mycket tid utanför buren så blir det ju automatiskt att vissa kommer ut dagligen medan andra är ute varannan dag. 
För de som inte har behovet av att komma ut varje dag så brukar jag satsa på en berikad miljö i buren med mycket kartonger, pinnar, krypin och annat roligt som dom kan sysselsätta sig med. Kan även strö ut godsaker i bottenmaterialet eller på annat sätt gömma mat så de får använda nosen lite extra. 🙂Även om jag inte rastar alla dagligen så får dom ändå komma upp en stund för att kollas igenom, hanteras och få vara med oss. 

Jag har vissa hamstrar som behöver komma ut minst en timme varje dag medan andra nöjer sig med trettio minuter varannan dag. Det beror helt på individen så jag får anpassa mig efter varje hamster. 👍 Bara för att förtydliga varför vissa hamstrar inte är ute dagligen. 

Några av de äldre hamstrarna är ute betydligt mindre då jag upptäckt att dom börjat bli stressad när de lämnar buren, och jag tänker ju inte tvinga ut dom om det är en jobbig upplevelse. 😐Jag är inte direkt förvånad då jag upplevt det här med några tidigare gamlingar. Inte alla såklart, men det händer. 

Jag fyller på mat, ger Färskmat, byter vatten och kollar igenom hamstrarna varje kväll. Under dagarna brukar jag låta dom vara förutom de gånger då burarna ska städas, för bara det tar några timmar så då vill jag börja i tid.  😃 

Jag har dessutom en fantastisk sambo och en fantastisk syster som alltid hjälper mig med hamstrarna när det behövs. 🙂När burar ska städas, vattenflaskor ska fyllas eller hamstrar kollas igenom är dom ofta med mig och hjälper till.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
6/21/16, 6:26 PM
#2

Jag lägger ner mycket mer tid på mina 5 hamstrar nu när jag har sommarlov. Och dom verkar uppskatta det. När jag går i skolan så har jag väldigt mycket att göra och tar ofta hem arbete och kan därför inte lägga mer tid på hamstrarna. Då brukar det bli typ 20 min var. Men på sommarlovet får dom så mycket tid dom behöver och dom får vara ute lite och så.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Accalia
6/22/16, 1:13 AM
#3

Har bara en så det behövs inte läggas ner så mycket tid. Släpper ut han varje kväll så han får springa runt lite, sen byter jag hans vatten, ger han ny pellets och varannan dag ca får han Färskmat, så städar jag ur buren lite (typ smutsigt strö, gammal Färskmat osv) varannan dag också, så ca 20 min om man ger Färskmat och städar ur buren och inte räknar med tiden han är ute :)

[Howres]
6/22/16, 2:06 PM
#4

Min ena guldhamster har sjukt mycket energi, räcker inte med att vara ute en timme för honom, då börjar han kasta sig mot väggarna i buren (terrarie) och försöker gräva sig ut. Så jag brukat öppna dörrarna till hans terrarie så får han vara ute och springa på mitt rum (självklart är det hamstersäkrat) hela natten! :) Den andra är ute ca 3h om dan i en hamsterhage + en massa gos förstås :)

Bellie
6/22/16, 7:12 PM
#5

#4 Min Scarlett har också sjukt mycket energi och den verkar aldrig ta slut, hon har en halv detolf och det är ändå ganska stort, men om man släpper ner henne efter en timme så vill hon bara upp igen. Hon brukar springa runt i min säng, nu ska jag skaffa en hage som hon kan använda också.

Btw så tipsar jag om appen wish, om man bara söker på hamster så kommer det upp en massa saker. Jättebilligt men det tar typ 1 månad tills man får hem sakerna. Dom har jättesmarta vattenflaskor! ;)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[Ninji]2
8/13/16, 1:06 PM
#6

Vi har en guldhamster som blir ompysslad varje dag, och som alltid somnar i barnens famn :)

Annons:
Amun-Ra
8/13/16, 9:13 PM
#7

Varje dag gosar jag med dem och när jag inte gosar med dem så får de vara med ändå. Tar buren med vart jag än går i min lägenhet. Går jag till vardagsrummet tar jag de utvalda med, går jag till sovrummet kommer de med dit. Då kan jag öppna buren när jag än vill gosa med dem utan att behöva gå till hamsterummet, och då brukar det bli gos fler gånger om dagen. Så mina hamstrar är rejält bortkämda med socialt umgänge och gos…lol

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Upp till toppen
Annons: