AllmÀnt

Guldhamsternamn?

2016-06-19 22:55 #0 av: Hamsternsara

Hej! Snart ska jag fĂ„ en guldhamster (iiiiiihh😍😍🙈) och jag behöver förslag pĂ„ namn! Jag har ett tema pĂ„ hamstrarnas namn, och det Ă€r namn frĂ„n barnprogram/barnfilmer! Min ena heter Doris (frĂ„n Hitta Nemo) och Norpan (frĂ„n Dr Snuggles). Det ska vara ett gulligt namn frĂ„n typ nĂ„gon disneyfilm, och ska passa till en guldhamsterpojke!💗 tack pĂ„ förhand! :)

AnmÀl
2016-06-19 23:24 #1 av: Bellie

Barry (hihi, frĂ„n Beemovie) Nemo, Po (frĂ„n Teletubbies), Makapaka (frĂ„n drömmarnas trĂ€dgĂ„rd), Olaf (frĂ„n Frozen), Flynn (frĂ„n Trassel), Dipsy (frĂ„n Teletubbies), Nasse, Tiger, Kanin, Nalle Puh (alla dom Ă€r ju frĂ„n Nalle Puh), Bamse, Lilleskutt, Skalman (frĂ„n Bamse ju :D)  aa, alla jag kommer pĂ„ nu :D

AnmÀl
2016-06-20 01:41 #2 av: Cireea

Koda, Kenai, Sitka eller Denahi (all frĂ„n björnbröder) 

Gus eller Jack (Askungen) 

Ludde (Lady & Lufsen 2) 

Dinky, Bombom, Micke, Molle, Tjifen (Micke & Molle) 

Sebastian eller Blunder (Lilla Sjöjungfrun)

Bara för att nĂ€mna nĂ„gra, hĂ€r har du en lista pĂ„ Wikipedia: https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_figurer_i_Disneys_tecknade_filmer

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

AnmÀl
2016-06-20 08:54 #3 av: Hamsternsara

#1 & #2 tack sĂ„ jĂ€ttemycket för namnen! Jag tror faktiskt att det blir en liten (eller stor) Nasse. đŸ˜»đŸŒč tycker ni att en Duna Multy blir bra som bur, eller ska jag övertala om hur bra en SAMLA-lĂ„da Ă€r? Den kĂ€nns ju sĂ„ rymlig med sina 78x57 cm (typ), och jag vet det för att jag sjĂ€lv har en i sommarstugan. Vi tĂ€nkte att *Nasse* skulle ha SAMLAN i sommarstugan, och att vi skulle köpa en bur hem hit ocksĂ„ (sĂ„klart). Vi har hittat en Duna Multy med tillbehör pĂ„ blocket, sĂ„ den funderar vi pĂ„ att köpa. Jag tycker sjĂ€lv att jag skulle kunna ha min spralliga dvĂ€rghamster Norpan i den nĂ€r vi Ă€r i sommarstugan. Men vi fĂ„r se hur det blir, och jag hoppas pĂ„ SAMLA-lĂ„dan. ;-) men vi har iallafall sagt att buren inte ska vara under 70cm i bredd.

AnmÀl
2016-06-20 11:56 #4 av: Bellie

#3 BĂ„de SAMLA och Duna Ă€r bra men ju större bur desto bĂ€ttre om man Ă€ndĂ„ har möjlighet att vĂ€lja. Skrattar

AnmÀl
2016-06-23 22:19 #5 av: Amun-Ra

Björne frÄn björnes magazin...fniss

AnmÀl
2016-06-24 12:19 #6 av: Bellie

Risken Àr vÀl om man byter frÄn stor bur till liten bur att Nasse blir rastlös i den mindre buren...

AnmÀl
2016-07-07 11:24 #7 av: Hamsternsara

Update: Nasse kommer att ha en SAMLA-lÄda bÄde hemma och i sommarstugan! (:

AnmÀl

Det finns en till kommentar till den hÀr diskussionen. Den Àr bara synlig för medlemmar pÄ iFokus. För att lÀsa kommentaren, logga in eller registrera dig pÄ iFokus.