Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 587 ggr
Vira06
2016-06-14 19:53

Min hamster bits

Jag har ett problem att när man stoppar ner handen till min hamster så bits han och han har bitit mig,min kusin,min pappa och min mormor. Jag tror jag blir galen, jag behöver verkligen hjälp🤔. /Elvira🐹

Annons:
Cireea
2016-06-14 20:02
#1

Hur gammal är din hamster? I vilka situationer bits han? Hur länge har ni haft honom? Varifrån är han? 🙂 De gånger ni satt ner handen, har ni luktat mat eller kunnat skrämma honom?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2016-06-14 20:04
#2

Kommer din hamster från djuraffär? Djur från djuraffär brukar inte vara tama och därför bits dom i försvar. Men testa att sätta på dig handskar och hantera honom. Min första hamstervarfråndjuraffär(vilket jag inte rekommenderar) bet mig heeela tiden och jag blev nästan rädd för honom. Men efter några veckor när jag verkligen vågade och fortsatte även fast han bet mig så lugnade han ner sig och blev världens snällaste hamster. Men det är såklart olika från hamster till hamster. Men håll typ lite hamstergodis eller en liten grönsak eller något hamstern tycker om och håll still tills han kommer fram, på det sättet vänjer han sig vid dina händer och kopplar det till en bra sak. Men gör det inte för ofta för då kan dom koppla det till mat och börjar istället nafsa. Du kan också ta strö i händerna och sprida ut i hans Bur så att det luktar som dig. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
2016-06-14 20:11
#3

Jag rekommenderar verkligen inte handskar, det är mer en sista utväg. Använder man handskar brukar jag tycka att det stjälper mer än det hjälper. När man använder handskar löser det ju bara problemet från ett håll, nämligen för ägaren så den inte blir biten. Det hjälper ju inte hamstern alls. 

Sen kan jag tycka att handskar gör så man inte får kontakt med djuret samt att handskar har en konstig och främmande lukt. Ibland kan handskar behövas men det är inget man ska börja med. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2016-06-14 20:17
#4

#3 Jag har använt handskar och jag tycker att det gick bra. Han blev ju hur snäll som helst sen.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
2016-06-14 20:18
#5

#4 Det är min personliga åsikt och du får självklart ha din egen! 🙂 Menade inget illa utan gav bara ett annat perspektiv på saken.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2016-06-14 20:20
#6

#5 Menade heller inget illa, det fungerar ju olika från hamster till hamster. 🙂

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
RastadBäver
2016-06-16 20:14
#7

Min hamster, otto, kommer från en Djuraffär, och har bara bitit mig en gång, då jag hade ätit ostbågar och han tyckte att det luktade gott om min hand. :D 

Det är enda gången han har gjort nått "dumt" mot mig och min sambo, så ALLA hamstrar från en djurbutik är inte sånna som bits och är arga. 

Dock kan otto vara lite rädd och lite svår att få handtam, men med vilja och tålamod så går det frammåt! :)

Cireea
2016-06-16 23:10
#8

#7 Ingen har sagt att alla hamstrar från djuraffär är dåliga heller, men risken att få en sådan hamster är högre än om man köper från en seriös uppfödare. Dessutom vet man aldrig vad det är för Sjukdomar eller andra defekter som följer med när man köper från butik.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: