Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 648 ggr
Ebba_140
6/13/16, 4:47 PM

Uppfödning?Ja/Nej?

Hej!!

Jag är sugen på att starta en egen uppfödning med hamstrar. Ni som har tidigare erfarenheter, är det lätt att få sålda eller man bör räkna med att stå kvar med många själv?

^^

Annons:
Hells Angel
6/13/16, 5:42 PM
#1

Själv tycker jag att du inte ska föda upp om du bara gör det för att sälja, då det inte är vidare effektivt, och vissa färger säljer bättre än andra, och det beror nog på vart du bor?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Cireea
6/13/16, 6:02 PM
#2

Har du tillräckligt med kunskap för att avla? 
Har du ekonomin för att avla? Om något händer din hona vid födseln, har du tid att åka in akut till veterinären som kan kosta några tusen om du har otur? 

Om du inte får sålt ungarna innan 8 veckor, har du plats för alla extraburar som behövs eftersom lagen säger att dom ska ha egen Bur vid 8 veckors ålder? 

Sedan, vad är målet med uppfödningen? Vilka Färgkategorier tänker du ha som inriktning? Några speciella Teckningar eller Hårlag? Kommer du registrera ungarna i SHF så de har stamtavla? 

Hurvida hamstrarna är lättsålda eller inte beror på många olika faktorer. Det går aldrig säga att det är på ett sätt då det är så pass olika. Sedan är ju inte det särskilt relevant egentligen om man har tid, plats och ekonomi för uppfödningen. Man ska ju avla för sig själv och sina mål.. 

Sedan, när man ska avla ska det vara på rätt djur. Man tar inte bara två individer och parar bara för att det är skoj. Man ska ha en plan med varje parning. Varje parning ska tjäna ett större syfte för att du ska nå ditt mål med din Avel
Jag rekommenderar djur från en seriös uppfödare där det finns stamtavla. Att avla på djur från djuraffär eller utan någon som helst känd härkomst är oseriöst då man aldrig vet vad man avlar på. För att inte tala om Sjukdomar..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: