Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1650 ggr
Evelina!
5/22/16, 4:27 PM

Vilken hamsterbur?

Är på g att skaffa en guldhamster och vill nu ha förslag på bästa hamsterburen. Den ska vara lätt att göra ren, vara laglig på alla sätt samt finnas att beställa på internet. Länka gärna sida!

Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Cireea
5/22/16, 7:47 PM
#1

SAMLA 130L från IKEA helt klart! 🙂Jag har flera sådana och det är den bästa Bur jag någonsin haft. 
Det eller om du gör om ett vitrinskåp eller liknande, vet att många brukar göra om en detolf från IKEA så det blir till en hamsterbur. 

Du kan läsa mer om burar i vår artikel om just burar som du hittar HÄR!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
5/23/16, 12:16 PM
#2

Jag har alltid haft akvarium, utan lock, köpte ett begagnat akvarium för många år sen men sen så nu när jag fick min hamster i år så insåg jag att jag inte kunde ha något utan ett riktigt säkert lock då jag har en lurkande katt som gärna vill hoppa upp på och titta och sånt, så då skaffade jag  skyline nagarium marrakesch och jag älskar den, så härlig terrarie/glas/bur och man får plats med mycket Inredning, och jag tycker den ser fin ut också. 
Jag har den störst storleken, den är nästan 1 meter lång. 

Men samla låda är ju ett poopis bra budget alternativ som är enkelt att få tag i och billigt, anledningen till att jag inte vågat ha en sån är pga katten, han är en mästare på att öppna lådor och komma åt det han vill när han väl satt upp målet om vad han ska göra så är det ingen som kan stoppa honom ( förutom barnlås) 😂😉

Cireea
5/23/16, 1:17 PM
#3

#2 Du kan ju sätta låsclips på SAMLA-lådorna! 😉

Kan du länka till den Bur du använder nu? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Manda02
5/24/16, 1:11 PM
#4

Akvarium tycker jag är bäst för då kan man se rakt igenom dem och det tycker jag är väldigt bra. Dem är väldigt fina också. Man kan göra ett lock jätte enkelt genom att såga ut fyra träbitar sedan sätta ihop dem så det blir som en ram. Sen spikar man fast nät på undersidan av ramen. Man kan måla locken med. Mitt är vitt och jag älskar hur akvariumet ser så fräscht ut typ. Man kan köpa billiga på blocket men om du kan/vill så kan du gå till en djuraffär och fråga ifall dem kan sälja ett akvarium till dig. Jag gick till en djuraffär som köpte in ett akvarium ifrån IMAZO som jag sedan köpte av dem för en ganska så billig peng. Så det är ett tips! Frakten kan nämligen vara rätt så mycket när man beställer akvarium på nätet men det beror ju på vilken sida man beställer ifrån också. Hoppas detta hjälpte! 😃

[lillelull]
5/24/16, 8:14 PM
#5

Ja jag vet att det finns clips, men nä det är för risky ändå på något vis.
Denna står stabilt och är tung och säker 🙂
Länk här!

L 96 x B 47 x H 38 cm,  Den storleken jag har 🙂

Cireea
5/24/16, 8:23 PM
#6

#5 Ah, den är fin! :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[lillelull]
5/25/16, 12:23 AM
#7

Ja. jag gillar den mest av alla burar jag haft och ja sen är den stor och det är alltid roligt, det finns mycket fina inredningsmöjligheter.
Just nu har vi lite "beach theme" hälften Sand och ett litet  strandhus och lite sånt fint, Tage älskar det!😍 
Vill ha mer plats i lägenheten så jag kan skaffa en till likadan till en till pälskling, men de får bli i framtiden. ❤️

Upp till toppen
Annons: