Annons:
Etikettallmänt
Läst 1092 ggr
Majaa12
5/5/16, 10:41 PM

Hamster i väggen

Hade min hamster ute i mitt rum igårkväll. Gick ifrån i 5 minuter och sen var hon borta… Letade i en timme tills jag hörde att hon lyckats ta sig in en en vägg. Hålet var täckt men hon lyckades ta sig förbi ändå. Det är en vägg, inte så stor så hon kommer ingen annanstans än tillbaka in i mitt rum. Men nu har hon varit kvar där i ett dygn. Hon rör sig och gnager, men kommer inte  ut. Hon har varken ätit eller druckit men jag har satt upp vattenflaskan och lagt ut mat precis utanför hålet. Är hon inte ute imorgon gör vi hål i väggen. 

Någon som varit i liknande situation? Hur lång tid tog det och hur fick ni ut hamstern? Säg gärna till om det finns något mer jag kan göra… Har lagt ut mat, vatten, ställt ner huset med hennes bo. Någon fälla tror jag inte behövs, när hon väl kommer ut kommer jag höra det.. Ska lägga ut ny Färskmat i hålet, det jag la ut igår har hon inte rört alls.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Cireea
5/5/16, 10:43 PM
#1

Ojdå!😮 Har själv aldrig varit med om liknande tyvärr men uppdatera oss gärna med hur det går för henne. Hoppas hon kommer ut! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Äppelsnäckan
5/5/16, 10:43 PM
#2

Oh nej vilken läskig situation! Vet ni hur stort uttrymmet i väggen är?

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Majaa12
5/5/16, 10:49 PM
#3

#1 Ja, hon måste ju komma ut för att äta eller dricka snart, hoppas jag… Vill helst slippa borra hål i väggen eftersom att jag inte vet exakt var hon är, har vi otur kommer hon i vägen, usch 😕

#2 Lite mindre än en decimeter på bredden, väggen är nog 2 meter lång. Den är byggd av gipsskivor på kanterna och i är det något i järn och rockwool, tror jag det heter, det är antagligen det hon gräver i :(

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
5/5/16, 11:00 PM
#4

Men stackars liten! 😕 Det smartaste hade dock varit en vänlig fälla så hon inte kan smita fram, ta mat och sedan smita in igen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Evovva
5/6/16, 12:00 AM
#5

Ställ buren så nära som möjligt med något den gillar och som luktar mycket så kommer den nog fram

[eliinmeyer]
5/6/16, 12:07 AM
#6

Om du nu borrar hål så ta en ficklampa och spegel så ni ser vart hon är :)

Annons:
[lillelull]
5/6/16, 12:45 AM
#7

Hur skulle de kunna se henne med en ficklampa och en spegel?

Majaa12
5/6/16, 6:58 AM
#8

#5 Hon bor i en detolfbur som jag inte kan flytta, tyvärr… Hon är fortfarande kvar. Har lagt ut Färskmat precis utanför som inte är rört alls vilket betyder att hon inte kommit ut för att äta heller… Men år hon inte ute ikväll gör vi sönder väggen. Vet inte hur varmt det är där inne och hon har inte druckit på minst ett och ett halvt dygn :/

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Evovva
5/6/16, 8:39 AM
#9

Du kan även ställa en hink eller liknande med spån i botten.du lägger i mat eller något hon älskar gärna då som luktar mycket så hon blir riktigt sugen. Sen gör du en trappa av gamla böcker så den kan klättra upp till hinken ha mycker bottenmateriel så den inte skadar sig när den hoppar ner till godsakerna. Den måste vara tillräckligt djup så hon inte kommer upp igen.  

Lycka till.

Cireea
5/6/16, 8:48 AM
#10

Oj oj oj, det börjar bli dags för henne att komma ut! 😕Inte bra att hon inte druckit på så länge.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
5/6/16, 1:04 PM
#11

#9 Det har jag gjort, men hon har inte varit ute alls än :( I eftermiddag/kväll gör vi hål i väggen. Då har det gått lite mindre än två dygn, längre än så väntar jag inte med tanke på att hon inte har druckit något alls :( Anledningen till att jag väntar tills ikväll är för att hon ska vara vaken. Då hör jag ungefär vart hon är, vågar inte borra annars..

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Majaa12
5/7/16, 11:57 AM
#12

Igårkväll öppnade vi väggen, men där var hon inte längre… Vet inte alls vart hon är. Hon har sin Bur på övervåningen, för att komma ner måste hon klättra ner för en hal trappa med 16 steg. Har hon lyckats med det vet jag inte om jag kommer få se henne igen, vi har haft ytterdörren öppen flera timmar😢

Vi ställde ut mat och vatten på övervåningen igår och det är orört. Ska göra likadant i källaren och på nedervåningen…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
5/7/16, 12:08 PM
#13

Åh nej.. 😢 Hoppas hon kommer fram, men om hon inte fått något att äta eller dricka så finns ju en risk att hon gått bort någonstans. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Majaa12
5/7/16, 12:23 PM
#14

#13 Det har gått två och ett halvt dygn, är hon kvar inomhus tror jag att hon fortfarande lever…. Det ligger lite av hennes mat på golvet, det finns säkert annat att hitta där vi inte har städat på ett tag. Det är vattnet isåfall, men hon borde ju klara sig minst tre dygn, hoppas jag iallafall :( Det jag är mest rädd för är att hon sitter fast någonstans eller att hon har tagit sig ut, då är det ju omöjligt att hitta henne :(

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Äppelsnäckan
5/7/16, 12:24 PM
#15

Usch nej, vilken jobbig situation. Hoppas verkligen för din och hennes skull att hon kommer fram!

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Cireea
5/7/16, 12:34 PM
#16

#14 Om hon tagit sig ut finns det ju även en risk att det blivit för kallt på natten för henne att överleva eftersom hon inte är van temperaturen. 😕 

Men jag hoppas hon är inomhus och att hon kommer fram!
Hoppet är det sista som överger en!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Den vilda djungelkvinnan
#17

Köp en råttfälla-bur med vippbräda? Alltså en sån som bara fångar och lägg god mat i om hon kanske kommer ut på natten?

Majaa12
5/7/16, 8:20 PM
#18

#17 Jag vet inte alls var hon är, eller om hon ens är kvar inne…. Har ställt ut mat men det är helt orört. Hade hon ätit maten eller lämnat något spår hade jag ställt ut en fälla. Det enda jag hoppas på nu är att hon fortfarande lever :(

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
5/7/16, 8:24 PM
#19

#18 Har du testat sätta ut mat i olika rum? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
5/7/16, 8:33 PM
#20

#19 I rummet i mitten och i mitt rum, finns ett till men det finns inte mycket att gömma sig i/bakom och dörren har stått helt öppen så att hon kan ta sig runt. På nedervåningen har vi inte ställt ut något…. Ytterdörren har stått öppen nästan hela dagarna så har hon tagit sig dit är hon antagligen inte kvar alls… Källaren tror jag inte hon lyckats ta sig ner i, det är ytterligare en lång trappa och jag tror att dörren har varit stängd för det mesta…. Men jag ska ställa ut mer ikväll när vi lägger oss och det blir tyst, i flera rum på alla våningar..

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
[lillelull]
5/7/16, 10:25 PM
#21

Åh usch du, jag håller alla tassar och tår för att hon hittar ut. ❤️

Majaa12
5/7/16, 11:04 PM
#22

#21❤️

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Howres]
5/7/16, 11:30 PM
#23

Testa strö ut mjöl i dörröppningar osv så kan du se fotspår i mjölet om hon har varit där:) hoppas verkligen att du hittar henne! :(

Majaa12
5/8/16, 1:39 PM
#24

Nu har det gått över 3 dygn och vi har inte ett spår efter henne😕

Ska använda en värmekamera och kolla längre in i väggen där hon var från början, har inte hört något men vi ska prova…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Corgitok
5/8/16, 2:22 PM
#25

Åhh stackars er!😭 Hoppas på något mirakel…

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Cireea
5/8/16, 3:07 PM
#26

Åh 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
5/8/16, 7:12 PM
#27

😭💔

Annons:
CamillaS
5/8/16, 8:38 PM
#28

Men usch vad hemskt! Hoppas verkligen att ni hittar henne. Styrkekramar i massor!❤️

Majaa12
5/9/16, 7:46 AM
#29

Igår stängde vi av all ström i hela huset och lyssnade i varenda rum, inte ett ljud. Det hade gått 4 dygn utan spår, jag trodde att hon hade smitit ut ur dörren som har stått öppen flera timmar varje dag. På morgonen idag skulle jag kolla äggbitarna som vi hade lagt ut, den i källaren var borta och det var massa hamsterspår runt. Källaren är jättestor och stökig så jag hade egentligen inte tänkt leta nu. Hörde ett ljud och gick in och kollade och där satt hon i ett hörn! Hon klättrade upp i mina händer och nu ligger hon och sover tryggt i sin Bur. Äntligen❤️

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Corgitok
5/9/16, 7:59 AM
#30

#29 Jaaaaa!😍❤️ Jag är så glad för din skull!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[lillelull]
5/9/16, 8:33 AM
#31

ÅH ja! 
Dehär var de första jag tänkte på när jag vaknade imorse! 
Så glad jag blir att höra att hon är tillbaka! 🙂

Cireea
5/9/16, 12:34 PM
#32

#29 JAAAAA!! 😍Så hon tog sig ner i källaren trots allt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
5/9/16, 2:59 PM
#33

#30 #31🤗

#32 Ja, det är ju två långa trappor och ena är jättehal. Hon måste ha hoppat ner för varenda steg… Men jag är glad att hon valde trappan istället för ytterdörren…🙂❤️

 4 och ett halvt dygn, undra vad hon har gjort egentligen? Det har läckt vatten på golvet, så hon har kunnat dricka. Vet inte vad hon har ätit, men det låg nog lite rester från nötter och sånt. Hon verkar må bra iallafall 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
5/9/16, 3:00 PM
#34

#33 Ja, skönt att hon tog källaren framför ytterdörren! 🤗 Jag är mest lättad över att du hittat henne!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Corgitok
5/9/16, 4:19 PM
#35

Trodde faktiskt det var över!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

CamillaS
5/9/16, 9:52 PM
#36

Åh vad skönt! En historia med lyckligt slut!:D

Upp till toppen
Annons: