Annons:
Etikettallmänt
Läst 1331 ggr
[eliinmeyer]
4/25/16, 10:08 PM

Hur ofta släpper ni ut era hamstrar?

Hej, hur ofta brukar ni släppa ut era hamstrar i lek-hage eller i ett rum? Hur ofta rekommenderas det att göra det och hur länge?

Annons:
RastadBäver
4/27/16, 4:10 PM
#1

Jag släpper ut min lilla otto varje kväll, när han har vaknat till. Han får vara i sin lekhage och i sin boll i ca 1-2 timmar eller tills han själv vill in i buren.

Tinja
4/27/16, 4:50 PM
#2

Mina hamstrar får vara ute varannan dag. Ena dagen får hälften av hamstrarna springa i hagen (inte alla på en gång alltså). Och nästa dag är det dom andras tur.🙂 Tiden är olika det bror på hur länge hamster vill vara ute på golvet.

Mvh Tinja

[Howres]
4/27/16, 10:58 PM
#3

Mina är ute flera timmar varje dag :) den ena guldisen öppnar jag "dörren" till hans terrarie runt 17 på eftermiddagen, stänger på morgonen dagen efter :) så han är för det mesta ute och springer hela natten :D

[eliinmeyer]
4/28/16, 8:59 AM
#4

#3 håller du koll på han under tiden eller hur vet du att han inte hittar på något som skadar honom?

[Howres]
4/28/16, 12:41 PM
#5

#4 jag kollar alltid i rummet innan jag släpper ut honom, drar ut alla sladdar osv. Sen sätter jag upp en hage av papper runt tv & soffan så att han inte kan komma in där :)

Upp till toppen
Annons: