Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 759 ggr
Fluffyunicorn99
2016-04-19 22:16

ändrade beteenden

Hej! Min guldhamster har fått mig att inse att alla går igenom olika faser i livet. När jag adopterade henne från uppfödaren så var hon jätteliten och blyg. Jag var orolig för allt och trodde inte att jag skulle klara av att ha henne utan att dö av stress själv😂 Men sen blev hon van vid mig och började att ta mat ur min hand. efter några veckor  var hon bekväm med att både sitta kliva och klättra på mig samt att ta mat ur handen. Nu tar hon aldrig mat ur handen utan bara klättrar och har sig o.O 🤪 Är det någon annan som har någon liknande eller helt annorlunda utvecklingskurva? Finner detta rätt så intressant och roligt :P

Annons:
Cireea
2016-04-19 22:33
#1

Oja, hamstrar är oerhört individuella. Precis som oss människor! 🙂
Spökåldern 2 -3 månader är ju allra värst för de flesta individer, då är dom riktiga tonåringar som bara ska bråka, hahah! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2016-04-21 00:52
#2

Ja det är så olika, Tage var och (är)  jätte tam och verkligen framåt när jag fick honom och ville komma ut så fort man stack ner handen och han sov på mig varje kväll och vi spenderade massor av tid tillsammans men nu har hans intresse för mig svalnat, iaf vissa dagar och han är lite purken ibland och vill gärna ha allting i sin Bur på sin plats och så fort man ändrar något drar han i grejerna och ska ha tillbaka det och bara bråkar allmänt om små saker och sen vill han inte vara med mig för då har jag gjort honom sur haha.

SÅ jag tror absolut de går igenom perioder i livet där deras beteende ändrar sig lite, så länge det inte går till något väldigt sjukligt beteende, alltså att de börjar bita en helt appråpå inget eller ja blir hängiga eller ja du förstår något som är ett tecken på att de är sjuka.

Häromdan hade jag Tage uppe och vägde honom kammade honom och allt var jättegosigt men idag ville han inte alls upp och det får vara okej att han vill vara i sitt Hjul istället eller pyssla lite med att bygga gångar och gräva och pocka på lite goda örter istället för att springa på golvet, imorgon kanske han vill göra annat. 🙂

Upp till toppen
Annons: