Annons:
Etiketthälsa
Läst 913 ggr
[eliinmeyer]
4/12/16, 12:03 PM

Allergiska mot hampaströ?

Hej, kan en hamster vara allergisk mot hampaströ? Min nyser ibland men tänkt att det beror på att mitt rum är lite dammigt, men kan det bero på ströet? Han nyser utanför buren också Är det farligt att de nyser? Asså för hälsan?

Annons:
Evovva
4/13/16, 10:37 PM
#1

Kan vara förkyld. Kolla så det inte drar i rummet. Får inte stå vid ett fönster eller så det kan dra i buren. Blir det inte bättre inom ett par dagar ring veterinär.

[eliinmeyer]
4/13/16, 11:20 PM
#2

#1 Det rinner inte ur näsan, inget fel med ögonen, inget fel för övrigt alls. Och han står inte vid något fönster Jag tror inte han är förkyld, han bara nyser

Evovva
4/14/16, 9:26 AM
#3

Nysningar är ofta början till förkylning

[eliinmeyer]
4/16/16, 10:13 PM
#4

#3 han har nyst ända sedan jag fick honom, och han har aldrig varit förkyld… Har haft han 2 och en halv månad ungefär. Har inte gjort något åt det tidigare för han har aldrig betett sig konstigt annars och tänkt liksom att de nyser väl som vi människor också gör. När han är ute på mitt golv går han oftast längst kanterna och har en heltäckningsmatta så det samlas ju en del damm i den. Kan det vara det han är allergisk mot?

Mirre395
4/17/16, 3:13 PM
#5

#4 Jag tycker att du ska testa att ha ett annat Bottenmaterial och se om det blir bättre. Om han slutar nysa då så är han troligtvis allergisk mot hampaströet:)

91Marran
4/20/16, 4:57 PM
#6

Prova att damsug varje dag med en ordentlig damsugare och damma av rummet två-tre gånger i veckan. Prova annars att byta bomaterial. :-)

Mvh
Mig

Annons:
Upp till toppen
Annons: