Annons:
Etikettallmänt
Läst 868 ggr
elindahlberg
2016-04-08 22:12

allergi

Kan vi människor vara allergisk mot guldhamstrar? 

Jag har en långhårig hane och har sen jag köpte honom varit täppt i näsan, tror ni att det kan vara relaterat till honom?

Annons:
Honestyisdead
2016-04-08 22:27
#1

Vi kan vara allergiska mot alla pälsdjur. Även  nakna. 

Det kan bero på allergi.  Prova äta antihistaminer ett tag och se om det hjälper.  Gör det de, är du förmodligen allergisk.

Cireea
2016-04-09 00:57
#2

Du kan absolut vara allergisk mot en guldhamster, precis som #1 säger. 

Vad har du för Bottenmaterial till din hamster just nu? Har du någon toalett åt hamstern med Sand i? Hur ofta rensar du kiss-hörnan? Hur ofta rensar du buren? 

Ibland är det inte själva hamstern man reagerar på utan det kan vara bottenmaterialet eller också själva kisset. Därför är det bra om man testar olika sorters material på botten men också att man rensar kiss-hörnan/toaletten ofta för att se om det hjälper. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Whippet
2016-04-09 15:21
#3

Jag tror det är mycket vilket Bottenmaterial du har också, nu är det ju vår pch med vår kommer pollen, det kan inte vara därför? Är allergisk mot pollen och är också jätte förkyld, är själv allergisk mot pälsdjur men har 3 hundar och 1 guldhamster hemma, tror man reagerar mer på allergi när det är vår isf, för resten av året känner jag ingenting 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

Amun-Ra
2016-04-12 02:17
#4

Kutterspån kan få vem som hälst att bli täppt i näsan. Men använder du inte kutterspån så är det troligast du har blivit allergisk mot pälsdjur…

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Majaa12
2016-04-12 11:43
#5

#4 Man kan vara allergisk mot andra sorters träspån också. Är jätteallergisk mot hampaströ. Carefresh och toalätt kan man använda 🙂

Städar du tillräckligt många gånger TS? Vad har du för Bottenmaterial? 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

elindahlberg
2016-04-17 01:49
#6

#1 #2 #3 #4 #5Jag använder allspån och chinchilla Sand, hade samma sorts material till min förra hamster och hade då aldrig nå problem, rengör hans bajslåda mellan 1-2 dagars mellanrum. beroende på hur mycket han är och kissar och rullar runt i sanden. han bajsar oftast inte i den utan på hans övervåning så den måste också göras rent ofta.

Annons:
Cireea
2016-04-17 09:01
#7

Okej, jag hade nog testat byta ut bottenmaterialet bara för att använda mig av uteslutningsmetoden. 🙂 

När är hamstern köpt? Om du köpte honom nu på vårkanten så kanske ditt problem har med pollen att göra? Är du bara täppt i näsan när du är i närheten av honom ?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: