Annons:
Etikettallmänt
Läst 800 ggr
[eliinmeyer]
4/7/16, 5:38 PM

Vad har min hamster för hårlag?

Hej, skrev på en annan tråd om Hårlag då jag frågade vad min hamster har, och blev bedd att skapa en ny tråd, så här är den :) Jag kollade på shf på Hårlag för jag visste inte var satin och rex var och så läste jag även det som stod om korthår. Jag har alltid tänkt att min hamster är korthår, men med tanke på att det sedan stod under: "vanliga fel: mjuk päls som inte faller snabbt bak igen" så började jag tvivla då han har väldigt mjuk päls och den faller inte alltid bak om jag stryker den mohårs. Min fråga är då vad han har för Hårlag? Kanske det är korthår ändå?

Annons:
[eliinmeyer]
4/7/16, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild och video till :)

Evovva
4/7/16, 5:47 PM
#2

Går ej att se film eller bild. Bifoga i inlägget istället för att länka.

[eliinmeyer]
4/7/16, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bilden kom inte med, här är den

[eliinmeyer]
4/7/16, 5:49 PM
#4

#2 jag kan klicka på den, är du på dator? Kanske bara på telefon det funkar? Hur bifogar man i ett inlägg? För om jag klickar på bifoga video måste jag länka till YT eller vimeo, och om jag väljer en video på bifoga bild så blir det en länk..?

Cireea
4/7/16, 9:39 PM
#5

Korthår! 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[eliinmeyer]
4/7/16, 10:17 PM
#6

#5 det är det? Men vad menar dem med "vanliga fel"? Menar dem att det är "fel" på pälsen eller fel man gör när man "bedömer" vad hamstern har dör päls?

Annons:
[lillelull]
4/8/16, 12:23 AM
#7

Ja men alltså de är ett fel i pälsen det betyder inte att den inte har den pälsen. Det är ju samma om du tänker långhår så står det vanliga fel att tofsar på rumpan hos honan saknas, men de betyder inte att den inte är långhårig för det. 🙂

Cireea
4/8/16, 9:01 AM
#8

#6 Ja 🙂 När man pratar om att ett Hårlag exempelvis har vanliga fel så betyder det inte att hamstern inte har en viss teckning eller ett Hårlag utan det betyder bara att det inte följer den standard man vill ha på guldhamstrar. 

Är hamstern korthårig så är den ju det oavsett om hårlaget i sig kanske är dåligt. Det finns dåliga korthår, dåliga rex, dålig satin osv. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[eliinmeyer]
4/8/16, 11:05 AM
#9

Aha okej, tänkte att han kanske var såg annat än korthår då :) men jag älskar hans mjuka päls så det är ju bara perfekt att han inte följer "reglerna"

Amun-Ra
4/12/16, 2:14 AM
#10

Sicken sötnos…Min Fösta och andra hamster jag hade var en creme korthår. Min första hane hette Snutten och den andra döpte jag till Rascal…😃

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Upp till toppen
Annons: