Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 1115 ggr
Majaa12
4/6/16, 11:41 PM

Konstiga ljud

Hon låter så minst nån gång varje dag, oftast när hon hoppar ner från något. Vet inte riktigt vad det är och varför hon låter så. Har inte lyckats filma det innan men nu lät hon så ett par gånger. Hon har gjort sånna ljud ända sen hon va liten. Har funderat på om hon nyser men jag tror inte det eftersom att hon oftast gör det när hon hoppar ner från t.ex sitt Hus. Någon som vet vad det kan vara? 🤔

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
[eliinmeyer]
4/7/16, 12:23 PM
#1

Hör inte så tydligt men låter som hon typ gnager/hackar tänder? För så låter min också ibland (om det är så hon låter) och googla och då stod det något om att de är en "aggressiv varning" eller något. Men är inte säker :)

Cireea
4/7/16, 12:27 PM
#2

Tycker inte det låter som att hon hackar tänder..låter mer som ett "hick"-aktigt ljud utan att det är hicka. Lite svårt att förklara.. haha! 😃

Är du säker på att hon inte låter så för att hon blivit skrämd eller typ överraskad?
Kanske har det något med luftvägarna att göra, hmm.. 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tina Torstensson
4/7/16, 12:34 PM
#3

Det låter som vanligt hosta. Då kan de låta som små pipleksaker till hund. Det är helt normalt om det bara är någon gång per dag. Mina låter också så någon gång ibland. 

Men vad har du för Bottenmaterial? Jag tänker så att hon inte är allergisk eller något, eftersom du säger att du hör det varje dag.

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

Majaa12
4/7/16, 4:07 PM
#4

Jag har vanligt spån, det finns inte mycket annat att köpa, förutom carefresh. Men det blir rätt dyrt till en hel detolf-bur… Har haft lättströ men har blivit jätteallergisk mot det så det funkar inte heller. Hon verkar må bra i övrigt 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Tina Torstensson
4/7/16, 6:38 PM
#5

Ok. Men kanske du kan prova en säck med alspån eller Toalätt en gång, då, bara för att se om det blir bättre? Blir det bättre av det, så måste du ju ändå fortsätta att köra med det. Det är ju dumt om hon går omkring och hostar varje dag, om det nu eventuellt beror på allergin. ;)

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

Majaa12
4/7/16, 8:40 PM
#6

#5 Ja, det bästa är ju om hon slipper det.. Då är det toalätt isåfall, alspån har dom inte i djurbutikerna här. 🙂

55 l toalätt, är det någon som använder det som vet hur länge det räcker ungefär?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Tina Torstensson
4/10/16, 1:28 PM
#7

Oj, den räcker säkert till minst 10 burstädningar, skulle jag gissa. De små 20-litrarna täcker ju till tre-fyra burstädningar för mig (men det beror ju på hur stor Bur du har också). Har du ett stort akvarium eller liknande så räcker kanske 20 liter till 2-3 burstädningar, om jag får gissa. ;)

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

Majaa12
4/10/16, 1:33 PM
#8

Har en detolfbur, 164x40 cm. Men 55 l borde väl räcka iallafall ett par städningar? 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Tina Torstensson
4/11/16, 11:06 PM
#9

Ja, det tror jag. ;)

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

[eliinmeyer]
4/12/16, 12:01 PM
#10

Jaha menar folk det ljudet som låter typ en gång per sek? Jag trodde det var en klocka :D nej då låter det inte som att hon hackar tänderna

Upp till toppen
Annons: