Annons:
Etikettkosthållning
Läst 1858 ggr
Cireea
4/2/16, 6:59 PM

Hur ofta ger du färskmat?

Hur ofta ger du din guldhamster Färskmat? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
MaaariaS
4/2/16, 9:31 PM
#1

(Nästan) varje dag,nån gång om jag inte har nått bra hemma, så missar jag nån dag 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[lillelull]
4/2/16, 9:52 PM
#2

Ja, varje dag här med! 🙂 Missar kanske nångång men har ofta nått att ge så de är sällan

[eliinmeyer]
4/2/16, 10:30 PM
#3

Försöker ge varje dag, kan vara ibland man missar men i alla fall 4-5 dagar i veckan :)

Majaa12
4/2/16, 10:59 PM
#4

Minst varannan dag. Hon får barnmat nästan varje gång :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Whippet
4/3/16, 3:24 PM
#5

Varannan eller var tredje dag 🙂 Sen ibland snor jag en liten gurkbit från middagen och ger honom heheh 😃

I'm out Vilar huvudet i handen

[Ninji]
4/6/16, 3:23 PM
#6

Vi ger varje dag.

Annons:
Cireea
4/6/16, 4:53 PM
#7

Kul med alla svar, en följdfråga: 

Hur ofta varierar ni den Färskmat ni ger?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
4/6/16, 5:40 PM
#8

Hon får samma barnmat tills det tar slut, då köper jag en ny sort. Barnmaten är alltid den hon äter upp först. Annars tar jag det jag har hemma. Det kan bli samma ett par gånger men försöker variera det så mycket det går, iallafall så att hon inte får samma sak mer än en gång i varannan vecka🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

MaaariaS
4/6/16, 5:43 PM
#9

Jag försöker variera varje dag 🙂Måste vara tråkigt att få samma varje dag!! Ger jag barnmat så kan det vara kvar i burken och då får dom barnmat dagen efter också, men annars varieras det 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Ninji]
4/7/16, 9:58 AM
#10

#7
Vi brukar ge olika slags färskfoder vid varje utfodring, men majsen är en klar favorit hos dem båda :)

[eliinmeyer]
4/7/16, 12:15 PM
#11

Jag försöker ge så varierat jag kan så att det inte är bara samma. Men det kanske blir att man ger morötter två dagar i rad eller så får han hundmatskulor några dagar i rad osv. Men helt samma brukar han inte få :)

Mosten
4/7/16, 8:21 PM
#12

Jag brukar ge olika varje dag (ibland kan det hända att de får samma även dagen därpå) Barmaten fryser jag in i iskuber och tar fram när jag inte har något annat att ge 🙂

Amun-Ra
4/12/16, 1:49 AM
#13

I regel varje dag, men kan ibland missa  en dag.

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Annons:
Snurrig
4/16/16, 12:58 PM
#14

Nu var det några år sedan min hamster levde, men jag brukade ge henne färskfoder varje dag. Jag hade mixat ihop en massa olika saker, så att det blev som barnmat, och fryst in i kuber. Hon åt en kub per dag. Om jag minns rätt hade jag inga animaliska livsmedel i mixen, utan det fick hon lite då och då på sidan om i form av bl.a köttfärs och hundmat. Ibland fick hon även hela bitar av grönsaker osv.

När det jag hade fryst in tog slut gjorde jag en ny sats med annat innehåll och ibland hade jag gjort olika mixer att variera mellan. Det blev mycket av samma dag ut och dag in. Men det var ett sånt blandat innehåll att det kändes rätt nyttigt ändå. Det jag undrar är hur hon kan ha tyckt det var gott, kändes rätt vidrigt - men hon älskade det och kom alltid springandes när det var matdags.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

[Evilyn]
7/1/16, 10:14 PM
#15

Vi ger varje morgon och kväll :)

annlen68
7/3/16, 11:10 AM
#16

Varje dag 🙂

AnnaCDSG
7/6/16, 12:24 AM
#17

Varje dag, men det händer att de blir utan någon kväll ibland. Som svar på följdfrågan så försöker jag variera så mycket som möjligt men ofta får de ungefär samma mat några dagar i följd tills jag köpt nytt. Bladspenat är nog det som de får allra oftast och mest av då det nästan alltid finns hemma, annars är det varierat. 🙂

Namiko
7/6/16, 9:39 AM
#18

Varje dag. Jag varierar så mycket jag kan beroende på vad som finns hemma men ger minst 3 olika sorter om dagen och vill att iaf en av grejerna ska skilja sig från dag till dag.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

-Hamster-
7/6/16, 11:08 AM
#19

Varje dag ger jag (:

[Ninji]2
8/13/16, 1:03 PM
#20

Varje dag, morgon och kväll.

Annons:
Kex!
3/4/17, 6:24 PM
#21

Ger 7 dagar i veckan och varierar varje dag cx

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

91Marran
3/5/17, 2:19 PM
#22

Jag gav nån gång i veckan. Har mest haft kräsna hamstrar.

Mvh
Mig

EmmZen
3/6/17, 5:37 PM
#23

Nu ger jag varje kväll :) Men i början gav jag bara varannan eller var tredje dag. Ger från barnmatsburken tills den tas slut och sen får de en annan sort. Grönsaker blir det som finns hemma och varierar varje dag med olika grönsaker. Sen beror det på vad man har hemma såsom köttfärs, mm.

Upp till toppen
Annons: