Annons:
Etikettallmänt
Läst 938 ggr
wildalia
2016-03-23 23:26

Satin

Hur ser man bäst att en guldhamster är satin ? Är det svårare på långhår ? Var är det mest karaktäriska !

Annons:
Cireea
2016-03-24 01:11
#1

Lättast är ju när man kan jämföra en hamster med en som man vet är icke satin, då är det oftast lättare att se om den hamster man själv har är satin. 
Annars skulle jag tipsa om att man har hamstern under starkt ljus, exempelvis en riktigt bra lampa eller liknande, för att se om pälsen skimrar.

Det kan vara svårt på vissa hamstrar som är satin om dom har väldigt dåligt satin i pälsen. Då kan det vara klurigare att se, annars tycker jag att det är ganska enkelt att se satin oavsett om hamstern är kh eller lh. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

wildalia
2016-03-24 02:09
#2

Jag har en som skall vara satin, men jag tycker att han är för matt. Bilder på när han var liten, ser ut som satin. Men nu tycker jag inte detta. Jag skall sätta han i solljus och lampa och se. Men generellt så tycker jag att han ser " vanlig " ut. Undra om det kan ändras när dom blir äldre ! Alltså bli sämre i pälsen. Fast han är ju bara 8v

[lillelull]
2016-03-24 02:22
#3

Sa uppfödaren att han var en satin eller? Var kommer han ifrån? 🙂

Majaa12
2016-03-24 12:42
#4

Har du en bild? Vi kanske kan hjälpa dig.. Vad står det i stamtavlan? Eller det kanske inte finns någon? :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[lillelull]
2016-03-24 18:57
#5

Ja bild hade ju varit bra!

wildalia
2016-03-25 00:55
#6

Ja det står satin i stamtavlan. Jag har ingen bra bild ännu. Skall försöka att fota honom. När jag har sett satin på dvärgar så ser det mera ut som att pälsen är blöt 😏Är det någon skillnad på guld o dvärgar ?

Annons:
NinniH
2016-03-25 12:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6: Guldar ser inte blöta ut i pälsen, utan mer glansiga. En dålig satin kan vara lite knepig, likaså kan jag tycka att vissa färger är svårare att se om de är satin eller inte. De jag haft svårast för att se satin på har varit när jag fått svart.

Här är exempel på en tydlig satin i offwhite.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2016-03-25 12:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här var en fröken som jag tyckte  var lite svårare att se att hon var satin, förrän senare (annars brukar det synas tidigt).


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Cireea
2016-03-25 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Satin på svart kan vara riktigt klurigt 😛

Jag kan bjuda på en Creme satin 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

wildalia
2016-03-25 23:47
#10

Vad fina dom är 😍 min hane är Lh choklad. Tycker han ser matt ut. Vet ni om dvärgarna skall se " blöta " ut. För de satin jag har sett på bild är inte glänsande. Jag hade en bengal katt en gång och han såg ut som satin, fast där kallade man det " glitter " Han skimmrade mkt fint i glitter 😄

Majaa12
2016-03-28 23:26
#11

#10 Vi kan inte hjälpa dig att avgöra om han är satin eller inte utan en bild. Har du en bild på honom? 🙂

Kan inte så mycket om dvärghamstrar men ja, dom flesta som är satin ser nog mer blöta ut i pälsen..

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: