Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1702 ggr
[nilvanas]
3/17/16, 12:18 PM

Behöver inspiration - bur

Behöver lite inspiration till burinredning. Vad kan man ha i buren? Kan man ha plastväxter? Lägg gärna upp lite bilder på Inredning till er-a hamster/hamstrar :)

Annons:
smellcaramell
3/17/16, 12:25 PM
#1

När jag hade hamster så skaffade jag massor utav pinnar utifrån och la i buren, för att skapa en så "naturlig" miljö som möjlig. Hamstern verkade väldigt nöjd med det och man möblerade naturligt om när man städade eftersom man aldrig kunde komma ihåg vilken pinne som legat var innan man städade ;)

Cireea
3/17/16, 12:27 PM
#2

Oj, det finns så mycket man kan använda. 🤪

Underskatta inte kartonger av alla dess slag, det brukar vara populärt bland mina hamstrar. Jag använder allt från mjölkpaket till äggkartonger, det är bara ösa ner ett gäng i buren när du har. 

Pringlesrör är också väldigt populärt här hemma, gärna lite halvt nedgrävda så det blir en liten hemlig gömma under allt Bottenmaterial

Man kan använda sig av lerkrukor, stora glasburkar eller också kan man sätta in en liten kruka med exempelvis dill eller persilja som hamstern får äta av. Dock får man passa lite för dom brukar gilla att skvätta runt jorden lite överallt! 😃
Du kan även lägga in en stor sten (som hamstern inte kan lägga i kindpåsarna) för att på naturligt sätt slipa ned deras klor. 

Vill du ta trä utifrån bör du ta från exempelvis rönn, lönn eller fruktträd. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[nilvanas]
3/17/16, 12:28 PM
#3

Hur tjockt lager Bottenmaterial bör man ha förresten?

Cireea
3/17/16, 12:34 PM
#4

#3 Det beror lite på individen tycker jag, är det en hamster som älskar att gräva ska man gärna ta i ordentligt med Bottenmaterial. Men är det däremot en hamster som inte är intresserad av att gräva så mycket brukar jag ta lite mindre.🙂

Så det kan vara uppskattningsvis allt från 5 cm till 15 cm 😃Beroende på Bur och hamsterns individuella behov såklart.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[nilvanas]
3/17/16, 1:19 PM
#5

Tack för bra och lärorikt svar :) #2,4

Majaa12
3/17/16, 1:46 PM
#6

Kan fixa en bild på min detolfbur nästa vecka, om jag kommer ihåg 😇 

Pinnar, Hus, toarullar, rör, kartonger, klätterställningar, stenar, krukor, lite allt möjligt, sålänge det inte finns skaderisk är det bara fantasin som sätter gränserna!😃

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
[nilvanas]
3/17/16, 1:50 PM
#7

Vad kan man ha för växter? :)

Cireea
3/17/16, 2:15 PM
#8

#7 Som jag skrev ovan kan du sätta in exempelvis persilja eller dill. Det ger en härlig grönska och är inte farligt för dem att äta! 🙂Kattgräs kan man ju också ge!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[nilvanas]
3/17/16, 4:48 PM
#9

Tack för svar :) #8

MaaariaS
3/18/16, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#10

Alla växter/blommor är av plast i mina burar 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[nilvanas]
3/18/16, 11:24 PM
#11

Är inte pkasrväxter farligt för hamstrar? #10

MaaariaS
3/18/16, 11:44 PM
#12

#11 Inte om dom inte biter på dom och äter upp dom 🙂

Jag har haft det i flera år 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fluffyunicorn99
4/30/16, 12:49 AM
#13

Jag använde mig av saker som halva rengjorda cocosnötter som jag köper i vanlig matbutik och sågar isär. Min hamster älskar dem då hon tycker att det både luktar gott samt utgör ett bra bo :P tydligen är det roligare att bo i en kokosnöt än ett litet Hus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: