Annons:
Etiketthälsa
Läst 806 ggr
elindahlberg
2016-03-02 23:27

Är min hamster blind?

Jag köpte min hamster igår, Hon är jätterädd och inte alls som min gamla. Iallafall ja jag köpte henne/honom på en djuraffär men hon/han hade bara varit där i 2 dagar. 
Nu är det som så att hon reagerar inte när jag sätter handen framför hennes ansikte ibland. Vad tror ni är hon blind eller ser hon bara sämre än?

Annons:
Cireea
2016-03-02 23:57
#1

Det kan vara så att den "fryser" när du sätter handen framför ansiktet på hamstern, då sitter dom blickstilla. Hur är hamstern i buren i övrigt? Verkar det som att den inte riktigt har koll på var den går någonstans? 🙂

Jag tycker du ska ta det lugnt, din hamster är ny hos dig i en helt ny miljö. Det kommer ta lite tid innan hamstern kommer vilja komma närmre dig. Börja lugnt med att prata vid buren så din hamster lär känna dig. 

Får jag fråga varför du valde att köpa en hamster från en djuraffär? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

elindahlberg
2016-03-03 13:15
#2

ja så kan det nog vara! Hon är jättesprallig och livlig men blir bara rädd när jag kommer med handen, satt med handen bara inne i buren i 1 timme igår så hon skulle få lära sig att handen är snäll och hur jag luktar. 

Jag vet inte riktigt faktiskt, men köpte min förra hamster där också och hon va så snäll och lojal och dom på affären sa vad uppfödaren heter m.m kommer dock inte ihåg vad uppfödaren heter nu då det va ca 2.5 år sen :)

elindahlberg
2016-03-04 00:23
#3

Och föresten såg idag att hon har lite rött i sina ögon, har det något med ögonen att göra? förlåt för dumma frågor förstår om du blir sur men vill ha lite tips och trixa när hon är så rädd

Cireea
2016-03-04 00:48
#4

#3 Kan det vara så att hon är rödögd? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

elindahlberg
2016-03-04 23:46
#5

Ja det är hon men inte jätte syns bara i vissa ljus 🤔

Cireea
2016-03-04 23:48
#6

#5 Kan du försöka ta lite bilder på henne och lägga upp här så får vi kika? 🙂 Vore toppen om du kunde ta ljusa bilder så man ser ögonen, då är det lättare att avgöra. 

Annars skulle jag säga att hon helt klart kan vara rödögd, de flesta rödögda brukar få mörkare ögon med tiden. Vissa har nästan svarta ögon redan vid 5 -6 veckors ålder och då kan det röda vara svårt att se om man inte har bra ljus eller tar bilder med blixt där det röda då kan synas.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
elindahlberg
2016-03-05 00:07
#7

Det är jättesvårt att få bild på det då jag inte ens såg det när jag köpte honom utan såg det igår men har försökt! 

Bellie
2016-03-07 23:08
#8

Men gud vad gullig! Förlåt alla uppfödare… Men visst är det väl en svart ds? Inte toppen på färger, håller på att lära mig.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
2016-03-08 16:44
#10

#9 Aaah! ☝️

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Upp till toppen
Annons: