Annons:
Etiketthälsa
Läst 976 ggr
[lillelull]
2/9/16, 5:18 PM

Försäkring Hamster

Hej! Är det någon här som har försäkrar sin hamster? Jag har aldrig haft en försäkrad hamster utan istället lägger undan lite pengar men har bara tänkt på det lite under dagen och undrar hur ni andra gör? ( som uppfödare förstår jag att det skulle vara en otrolig kostnad för alla men tänker ni som kanske har en eller två hamstrar ) har ni försäkring? Har ni behövt uppsöka veterinär med era hamstrar, har det då blivit höga kostnader? och har ni någon bra veterinär som rekommenderar till smådjur? ( bor i Skåne) Jag har aldrig behövt gå med någon av mina då de somnat in i buren av hög ålder. men jag Vill gärna höra vad ni tycker/ tänker/erfarenheter

Annons:
Cireea
2/9/16, 5:23 PM
#1

Jag har inte någon försäkring på mina hamstrar och har aldrig tänkt skaffa det heller. Istället så sparar jag en summa varje månad utifall det skulle hända något. 

Jag har varit till veterinären några gånger (med olika hamstrar) men kostnaden brukar inte överstiga 500:- .. fast det beror ju såklart på var man åker. Kostnaden varierar beroende på vilken veterinär du åker till. 

Jag skulle säga att det är bättre att spara en summa varje månad istället 🙂 Men det är ju min åsikt, alla andra får ju göra det som passar dem bäst! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2/9/16, 5:33 PM
#2

Och även vad för bolag är bäst? Agria eller sveland? Är det någon som vet något annat bolag som försäkrar hamstrar? Tacksam för svar :)

[lillelull]
2/9/16, 5:35 PM
#3

Ja kostnader varierar verkligen mycket på alla djur de märker man när man ringer runt och haft sjuka djur.. Har en katt som kostat 70 tusen men de var de värt för pälsklingen. Tyvärr hade jag då bara 25 tusen och inte 50 som jag trodde.. Puh de blev dyrt men de var de värt och nu är försäkringen på 50 tusen som tur är.

[Howres]
2/9/16, 8:23 PM
#4

Jag har inte mina försäkrade, om jag behöver åka till vet betalar mina föräldrar :P Jag tycker att Fågelkliniken i Lomma är den bästa veterinären jag har varit hos! Lite dyrt kanske, men dem är väldigt duktiga på hamstrar :) tror även att det ska finnas en bra veterinär i Helsingborg, har dock glömt bort vad dem heter ;D

[lillelull]
2/9/16, 8:24 PM
#5

tack för tips!

Upp till toppen
Annons: