Annons:
Etiketthälsa
Läst 892 ggr
[lillelull]
2/7/16, 6:59 PM

Vikt

Hej! Hur ofta väger ni era hamstrar? Har precis börjat väga nykomlingen och han väger 89 gram. Vad väger era bebisar? Han är 6 v nu :)

Annons:
Cireea
2/7/16, 7:07 PM
#1

Jag väger mina en - två gånger i månaden 🙂 Men jag gör ju det eftersom jag avlar och då vill jag hålla koll på hur vikten förändras och i vilket takt.

Man behöver inte alls väga hamstern ofta, vissa väger aldrig sin hamster. Du märker ju om hamstern skulle börja tappa i vikt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2/7/16, 7:24 PM
#2

Jag kan tycka det är kul att väga dom lite då å då se hur de utvecklas nu när han är liten :) Sen kan de ju va bra att se om de håller på å bli sjuka också, fast har iofs aldrig haft en sjuk hamster ( som tur är) och spenderar ju tid med honom varje kväll så har ju koll på om han skulle bli sjuk för jag har ju haft hamster innan men tänker nog ändå upprätthålla en viktvägnings rutin även om jag inte avlar bara för jag tycker det är intressant. Väger katten också 😄 Varvar här hemma från att kela med en 89 grams hamster till en 5.5 kilos katt haha.

Cireea
2/7/16, 7:38 PM
#3

Ja, en rutin är ju alltid bra att ha 🙂 Jag menar bara att det inte är livsviktigt att hålla stenkoll på hamsterns vikt om det bara är till sällskap. 

Men självklart intressant att följa viktkurvan!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2/7/16, 8:40 PM
#4

Haha nä precis d är inget jag tänker göra stenhårt kl 13.00 varje tisdag! 😀

[lillelull]
2/7/16, 8:40 PM
#5

Bara så mysigt med en liten ny pojke att pyssla med. Har haft hamster paus sen 2012 :0

Cireea
2/7/16, 8:46 PM
#6

Oj, det var en lång paus! 

Jag blir galet sjuk av längtat om jag så är ifrån dom en helg bara! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[lillelull]
2/7/16, 10:57 PM
#7

Haha ja nu när jag har hamster igen så vill jag inte vara utan de nånsin!

[lillelull]
2/7/16, 10:59 PM
#8

Men när Klas dog så blev jag helt knäckt å ba nä jag klarar inte av att fästa mig vid ett djur och sen så dör de inom 3 år. Men sen insåg jag att de är en dum tankegång och sen började jag hamster köa och köp saker och insåg hur kul de ska bli igen! och det är verkligen mysigt att vara tillbaka i hamstervärlden

Upp till toppen
Annons: