Annons:
Etiketthälsa
Läst 1103 ggr
Belzebubble
2016-02-07 10:00

Transportbur vid flytt

Hej allihopa! 

Jag har ett litet beslut att fatta och har svårt att bestämma mig. Nu är det så här att jag ska flytta nästa vecka. Ingen lång flytt, bara till andra änden av staden. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min lilla ögonsten. När jag flyttade förra gången var det sommar och då kunde jag bara bära ut hela hennes akvarium med henne inuti. Hon klarade en 6 timmars resa i bilen helt galant! Men nu i februari är det mycket kallare och jag vill inte utsätta henne för onödig kyla, speciellt då hon börjar bli lite äldre nu. Och dessutom är hennes akvarium väldigt tung och det hade underlättat om man kan tömma den helt och hållet. 

Problemet blir att då måste hon vara i transportburen. Och det är inget dåligt i sig, det har hon varit korta stunder innan. Men nu pratar vi om ca 5 timmar, för att först måste alla möblerna vara på plats på det nya stället innan jag kan göra i ordning hennes Bur igen. Och transportburen är väldigt liten. Jag tröstar mig själv med att hon borde sova under den tiden, men jag vet inte riktigt. 

Tror ni att hon klarar sig under den tiden? Det finns säkert andra lösningar men vill göra det så smidigt som möjligt.

Annons:
Cireea
2016-02-07 13:36
#1

Hon klarar av att sitta i en transportbur i fem timmar utan problem så länge du lägger i ordentligt med papper som hon kan boa med, mat som hon kan knapra på samt en gurkbit för vätska. 🙂

Vi ska själv flytta i slutet på mars, och då kommer så många som möjligt få åka i sina burar till nya hemmet. De som har stora akvarium eller otympliga burar kommer få åka i transportburar till nya lägenheten och sedan direkt sättas i burarna när de kommer fram. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2016-02-07 17:18
#2

Jag reste med min hamster från Uppsala till Lund på tåg och fick byta tåg i stockholm och jag hade en pico transportbur med massa carefresh i och en ullbädd och gurka och han sov hela vägen och jag hade transportburen i en kylväska också för de håller ute kylan också och det gick jättebra. (för de var väldigt kallt när jag åkte)

Hade såklart inte kylväskan stängd inne på tåget utan bara den lilla stunden jag bytte tåg och allt gick verkligen bra.

 Han vaknade en gång under resan och åt en gurkbit och sen somnade igen. 

Inga problem alls!

Har haft hamster i transportbur  flera timmar innan också och det har inte heller vart några problem.

Upp till toppen
Annons: