Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1162 ggr
[lillelull]
2016-02-06 17:17

Hängande leksaker i buren

Hej! Märkt att det finns mycket hängande leksaker, ex hängande gungor å brorar å dylikt. Med kedja å så fäster man dom i taket på buren. Är dessa säkra för hamstrar? Kan de inte råka tvinna in sig i kedjan som leksaken hänger i eller är det bara jag som tänker "katastroftankar" angående dessa saker

Annons:
Majaa12
2016-02-06 17:51
#1

Hade alltid en sån till hamstern jag hade innan. En i trä med två våningar (fixar länk om du inte förstår) Det hände aldrig något och han klättrade i den varje dag. Har aldrig hör något om att nån skulle ha skadat sig i så dom är nog säkra :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2016-02-06 20:04
#2

Det är helt okej att använda så länge leksakerna är stora nog åt en guldhamster. Problemet är ofta att exempelvis hålen är för små så hamstern kan fastna. 

Att de skulle fastna i kedjan har jag inte hört talas om. Om leksaken hänger så kedjorna är sträcka (spända) så ska ju en sådan olycka inte kunna bli. Det kan ju endast hända om kedjorna är slappa.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2016-02-06 20:12
#3

Okej :) Ja jag tänkte bara kolla, har aldeig haft en sån men sett att många har det och bara tänkte kolla lite vad andra tyckte om de, dom är fina :)

Cireea
2016-02-06 20:14
#4

Det är dom verkligen! 👍 Tänk bara på att leksaken inte får hänga allt för högt upp från botten på buren, blir det alldeles för högt så kan ju hamstern göra illa sig!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2016-02-06 20:16
#5

Ja självklart! De är inte så bra på dedär med att avgöra höjder! Du får gärna skicka en länk på den du använde #1

Cireea
2016-02-06 20:54
#6

Precis 👍 

Ja Maja, det vore roligt att se den du använde dig av!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Majaa12
2016-02-07 01:32
#7

Letade bild på internet rätt länge, tills jag insåg att jag kunde ta kort själv 🥵Eftersom att den är köpt för 2 år sen vet jag inte om den finns längre, letade lite men hittade bara http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/bryggor_trappor/279216 Men jag tycker nästan att den är snyggare, mer naturlig! 👍

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[lillelull]
2016-02-07 17:14
#8

Ja va fin! Tack för bilden och tips

Upp till toppen
Annons: