Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2115 ggr
[lillelull]
2016-01-23 03:13

Transportbox

Vilken yta tycker ni att bäst för en 5 veckors bebis Guldhamster som ska åka tåg i 5 timmar. Jag har kollat på de klassiska pico finns mått mellan 23x17,5x15 å sen 30x22x23 ca. vad tycker ni är viktigast att ta med? Gurka - ( lite annan mat ) gurka för vätska Bomaterial - Toalett - Krypin -? Något annat

Annons:
[Zachapacka]
2016-01-23 10:57
#1

följer

Majaa12
2016-01-23 13:28
#2

Jag tror att den större är bäst men den lilla funkar säkert också. (Jag hade en transportbur som var 30x40x40 cm typ när jag hämtade min och det tog 1,5 h.) Lägg inte in något annat än bomaterial, Hus kan åka runt och skada hamstern. Lägg in mycket toapapper i ett hörn så att den kan gömma sig och sova om den vill. Gurka och lite mat måste den få också. Lycka till med din nya lilla vän 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

RoxannaS
2016-01-23 20:56
#3

Du kan ha t.ex en toarulle som krypin, och papper, sånt som är mjukt =)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[lillelull]
2016-01-25 03:49
#4

Tack för svaret :) Ja jag tänkte ha så lit "saker" så möjligt så den inte rumlar runt å kläms :) Ska ta en pico Bur i storlek 30

[lillelull]
2016-01-25 06:04
#5

Fast om man jämför de så är de 7 cm på botten de var inte så stor skillnad :/ tufft val Vad hade ni valt? Tänker hamstern är så liten, jag har större reserburar till bilresor men tänker på tåget å det är så kallt nu.. är det inte lättare att hålla den varm i den lilla?? UH beslutsamhetsångesten

[lillelull]
2016-01-25 10:01
#6

japp d blev den större ändå! 😵🤗

Annons:
[lillelull]
2016-01-25 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

tips att de finns billiga boxar på granngården för 79kr Min egna bild! den är 30 i botten och mycket billigare än de jag fann i djuraffären Har på bilden fäst en liten skål och en ullbädd i botten och sen ska de såklart vara Bottenmaterial.. men ville visa hur rymlig den var ifall någon var ute efter det! På Ullbädden sitter de ett litet plasthus som sitter fast så huset inte åker omkring. Men vet inte om jag ska ha det så när jag åker men tyckte det var lite kul att inreda den lite :)

Cireea
2016-01-25 15:47
#8

Ser toppen ut :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2016-01-25 19:50
#9

Ja det blev riktigt bra har fyllt på m Bottenmaterial nu också å skakat om rejält en gång å inget rör sig så hamstern kommer åka säkert! ♥️🤗 Bara en vecka kvar sen kommer han hem å då ska han få komma upp å visa sig på bild här

Cireea
2016-01-25 19:52
#10

Det längtar vi efter! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaCDSG
2016-01-26 00:50
#11

Ska bli kul att se bilder på lillen när han kommit hem 😍

[lillelull]
2016-01-26 18:11
#12

Ja vi anländer hemma i Lund 21.30 den 2 februari, om en vecka exakt dvs om allt går som de ska! ♥️

[Howres]
2016-01-26 20:30
#13

Åh vad kul! Lycka till :)

Annons:
ÄlskarHamstrar12
2016-01-26 21:29
#14

Tror inte man skulle ha Hus i transportburar för de kan välja och så :) tror det räcker med en massa toapapper

Denna kommentar har tagits bort.
[lillelull]
2016-01-27 23:32
#16

Välja? Menar du välta? :)

Huset sitter fast helt säkert i en ullbädd så det åker inte omkring alls just för att huset skulle skadat honom tänkte jag

Har skakat boxen och har sett till så huset sitter fast rejält i den mjuka bädden kommer sitta på tåget stilla och så jag ser honom hela tiden så jag tror inte de är någon fara.

 Har pysslat med att göra allting säkert i boxen i två dagar nu och den är klar och Bottenmaterial är på plats och ullbädd i botten med fastsatt Hus

så jag tror det är okej och jag har visat uppfödaren hur det ser ut och hon tyckte också det var okej med det lilla huset, att det skulle va skönt för honom att kunna boa i sig lite.

Så ska vi lägga ner toapapper också innan jag åker därifrån, har några timmar på mig att vara hos uppfödaren att kolla hur det blir bäst med boxen  och ser vi då att det skulle känns dåligt med huset eller att han börjar försöka välta huset eller pocka loss det från bädden (vilket skulle vara väldigt svårt så som jag säkrat fast det)  så tar vi bort det innan vi reser iväg  helt klart.

Är bra vän med uppfödaren så vi har pratat om transporten mycket och kommit fram till att min lille kille verkligen gillar att boa i sig i små " toa"  plastlåde Hus så det var därför jag ville ha med ett litet Hus för han ska va på resande fot i 5-6 timmar..

och märker jag under resan att det blir problematiskt eller att han skulle försöka börja flytta huset eller något som helst litet så  plockar jag bara bort huset DIREKT men det tror jag inte det kommer bli! 

 Tror bara lillkillen kommer lägga sig och sova i huset och sova hela resan..

Uppdaterar hur det går vidare när vi åker, vi kollar om det funkar med huset innan vi åker iväg med bil till tåget och skulle det vara minsta problem så är det bara o  plocka ut huset som sagt :) 

Lovar att jag är försiktigt och har koll :)

Tack för respons och svar allihopa

[lillelull]
2016-01-27 23:33
#17

❤️

[lillelull]
2016-01-27 23:35
#18

Laddar upp bilder när vi reser sen så får vi se hur han trivs på resan.

håller er uppdaterade! 

återkommer den 2 februari när det är dags 😂

Helena1978
2016-01-28 23:02
#19

Ser mysigt ut, är det rosa en matskål? Nyfiken.

[lillelull]
2016-01-30 00:44
#20

Ja det rosa är en matskål från fågelavdelningen. Den har metall fästen på sig så har satt fast de runt transportburen så den sitter fast ritkigt hårt och metalltråden sticker inte in i transportburen. Där tänkte jag lägga gurka. Så att han får i sig vätska. Ville inte lägga gurkan bara rakt i carefreshen.. så hittade på en bra lösning. Ville inte heller ha lösa skålar i buren när vi åker så tyckte det blev en toppenlösning!

Annons:
[lillelull]
2016-01-30 00:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Här är en bild på hur de ser ut med lite carefresh i också, de fjäderlätta huset sitter fast på ullbädden och åker inte omkring. har provar att gå runt med den i väskan jag ska ha med och allting sitter still och är säkert för den lille! ♥️

Evovva
2016-01-31 12:48
#22

Ser jättefint ut men har en fråga. Varför vill du ha ett plasthus i transportburen? Även om det sitter fast så tar det mycket plats. Lägg in en massa toapapper istället för huset.

[lillelull]
2016-01-31 17:06
#23

Ja ja vi får se hur vi gör men lilla hamstern tycker mer om att sova i Hus än boa i toappapper. Men vi får se som sagt när jag hämtar honom. Jag återkommer på tisdag angående ämnet och hur de gick! 👍🏻

[lillelull]
2016-02-01 16:42
#24

12 timmar innan vi ska åka ja då går transportlåda sönder men ja fick mina pengar tillbaka för de var något fel på den, och får nu åka i en något mindre pico transportbox för det var det enda jag fick tag , så de blir bara skålen som sitter fast och ullbädden. men de ska nog gå bra ändå! Men snacka om otur i sista minuten. Vi ska om allt går som det ska anlända imorgon kl 22 hemma! 🤗♥️Bild kommer troligtvis under dagen!

[lillelull]
2016-02-02 18:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Nu är vi bara tre timmar ifrån hemmet. Det blev utan Hus. Han bonade in sig under ullbädden m massa vit carefresh och har legat där hela resan änsålänge. ♥️ Han är fantastiskt fin mjuk len och tam och jag är redan kär!

Majaa12
2016-02-02 19:09
#26

Men åh😍❤️ 

Lycka till med fina lilla killen!

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2016-02-02 19:42
#27

Men vilken sötnos! 😍 Jag vet inte om jag frågat redan.. men var kommer han ifrån? Vilken uppfödare alltså.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
AnnaCDSG
2016-02-02 21:25
#28

#25 Åh, så söt 😍

[lillelull]
2016-02-02 22:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Han kommer från en uppfödare i Uppsala som heter Lena! Hon håller på å blir medlem i hamsterföreningens just nu så d är hennes första kull :) Om jag minns rätt nu ( har inte fått hemskickad stamtavlan än så är han en silvergrå umb.) Hans stamtavla namn är ruskprick men han heter Tage här hemma :) Han är tvättar sig nu å stomtrivs i sitt nya hem! Det var en lång resa men han sov ju hela tiden så de var skönt! Nu är de fullt ståhej

[lillelull]
2016-02-02 23:34
#30

å så långhårig även rö men de syns knappt lite rött men de mörknar ju väldigt snabbt

Cireea
2016-02-02 23:36
#31

#29 Ah, jag vet vem det är! 👍 Otroligt trevlig och duktig, trots att hon är ny inom hamsteravel. Jag hjälper henne så gott jag kan, vi har mycket kontakt vid sms och Facebook. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2016-02-03 00:37
#32

Så kul! Hon är toppen! Vi har faktiskt blivt bra vänner och pratat massor på telefon typ sen hamstrarna föddes!

Upp till toppen
Annons: