Annons:
Etiketterplanerade-kullarkulltrådar
Läst 1712 ggr
Mosten
1/21/16, 4:01 PM

Hamsterrummet färdigt snart bebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Hamsterrummet färdigt👍 I mars kommer jag para Mapilamis Crimmsy & Blåtassens Onyxia om allt går som det är tänkt😃Biltemas hyllplan målade jag vitt, det får plats fyra stycken 130 liters och nio 65 liters samla lådor. Om någon undrar förklarar jag hur jag tänkt eftersom jag inte köpt in alla och ställt dit dem ännu😊Två samla 130 l på golvet, två 130 l på första hyllan med kortsidan mot väggen och mellan dessa en samla 65 l, på andra hyllan fyra samla 65 l och högst upp fyra stycken 65 l, allt detta med skapliga burar på en liten yta tycker jag blev toppen. Antonius förvaringen har jag också köpt med 4 låder på varandra dessa kan jag också använda i nödfall om jag inte får sålt bebisarna på en gång. Jag får ha en reserv plan ifall om att😉 Lekahagen kommer jag senare idag dela av blir då 125x60 cm per hamster att busa i

Annons:
Cireea
1/21/16, 4:15 PM
#1

Oj, vad kort din hylla är! 😮 Min hylla är jättehög, jag når knappt upp till det översta planet, haha! Vilken hylla  är det du har köpt från Biltema?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mosten
1/21/16, 8:26 PM
#2

Den ser nog  lägre ut än vad den är. Den är 180 cm hög.

För att få bra plats så skippade jag hyllan längst ner eftersom det finns Hjul på 130 liters samla lådorna, därav får jag ner de andra hyllorna lite. För att få bra plats med lådorna börjar första hyllan på 60 cm från golvet och nästa hylla 70 cm från första hyllan och sist hyllan  högst upp där emellan från näst sista till sista är det 50 cm🙂

Cireea
1/21/16, 8:39 PM
#3

#2 Aaaah, tyckte väl att det saknades en hylla! 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

UlrikaD
1/21/16, 8:56 PM
#4

Vad kostade den hyllan och vad är det för mått på den? Har du beställt hage eller byggt själv? Och sista frågan;) Hade du tänkt guld eller dvärg i 65l? Dom är ganska små i botten. Finns helt genomskinliga lådor på Rusta som är 60 x 40 cm. Har dom till ensam dvärg men byggt med extra hyllplan.

Majaa12
1/21/16, 9:04 PM
#5

😮 Måste se till att fixa ett hamsterrum när jag flyttar hemifrån 😇

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
1/21/16, 9:13 PM
#6

#4 En guld kan absolut vara i en 65L om man har det bra planerat, och med bra utevistelse. Det är självklart inte optimalt, utan då är det ju 130L som gäller. 😛 Har själv flera 65L och det har fungerat hur bra som helst om man stimulerar hamstern på rätt sätt.
Dock föredrar även jag 130L och har tänkt byta ut alla 65L till 130L när vi flyttar till ny lägenhet med ett extra rum som är enbart hamstrarnas. 🙂

Hyllan är denna: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Forvaring/Forvaring-Hyllor/Forvaringshylla-2000034674/ 

Jag har den också, supersmidigt! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Mosten
1/21/16, 9:23 PM
#7

#4 749 kr.
1. 1800 x 1600 x 600 mm (h x b x d)
2. Hagen har min man byggt, med lite tvång från mig😉
3. Guldhamster, men i 65 l är det tänkt till kortare perioder, men om det under en längre tid får de vara i lekhagen varje kväll. Jag har också byggt ett extra hyllplan.
Dessa lådor på rusta ska jag kolla in🙂

Mosten
1/21/16, 9:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Skickar med en bild på hur jag inrett min 65 l samla låda där min framtida avelshane Blåtassens Mufasa❤️snart 5 veckor gammal ska bo i när han kommer på söndag, han får bo där tills jag införskaffar fler 130 liters samla😊

UlrikaD
1/21/16, 9:52 PM
#9

Fasen för dyrt för mig:( Tyckte den såg perfekt ut ju.

Cireea
1/21/16, 10:31 PM
#10

#9 Ja det är ju en ganska rejäl summa om man säger så 😐Dock helt klart värt priset, men har man inte råd så blir det ju lite krångligt att köpa det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

UlrikaD
1/22/16, 12:59 AM
#11

#10 Så blir det när man köper hamster för pengarna;)

Upp till toppen
Annons: