Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 1203 ggr
[lillelull]
2016-01-15 11:20

Hane eller Hona

Hej! Kan inte ni berätta vad ni tycker för och nackdelarna är med en hona eller hane? Och tycker ni era honor luktar mycket vid brunst? Tack för alla svar :)

Annons:
Cireea
2016-01-15 11:58
#1

Jag upplever det som att honor oftast är lite livligare och mer närvarande än hanar. Det behöver inte vara så, har haft vissa hanar som varit otroligt aktiva och livliga, men rent generellt upplever jag hanar som lugnare och lite mer avslappnade. 

Nackdelen med väldigt sega hanar som gärna drar sig lite extra är ju just att hanen kan upplevas som tråkig, allra helst om det är en barnfamilj det handlar om.  

Honor som är mer aktiva, närvarade och spralliga kan däremot upplevas som lite framfusiga och lite för "på". Allra helst yngre eller mer osäkra personer kan tycka att det känns obehagligt med en hamster som är lite "för mycket". 

Dock så tycker jag att allt det här är så otroligt individuellt. Vissa honor är lugna som filbunkar medan vissa hanar kan vara världens atlet som är vaken jämt. Det beror helt på deras personlighet. 👍 

Vissa honor luktar mer än andra, vid brunst dock tycker jag inte att det är något som stör. Fast å andra sidan är ju jag van vid brunstade honor.. 😂Även det här är ju individuellt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2016-01-15 12:09
#2

Intressant! Har valt en hamster ur en kull nu men de är lite frågetecken kring om det är en pojke eller flicka men jag har valt med hjärtat efter bilder och personligheten den har nu :) Så det får bli som de blir! Den ska heta Tage eller Saga 💗

Cireea
2016-01-15 12:18
#3

Vad spännande! 🙂 Är det till Avel eller sällskap? 

Just det här med personligheter är ju så otroligt svårt när dom är bebisar. Vissa har tydliga karaktärsdrag tidigt medan vissa inte får någon direkt personlighet förrän långt senare.  😛Det är svårt att säga hur en hamster kommer bli som vuxna när dom är så pass unga, dom utvecklas ju fortfarande och har stort spelrum för att få en helt annan personlighet än den dom visar just där och då. 

Exempelvis kan ju en bebis vara väldigt tillbakadragen tills dom flyttar från sina syskon, plötsligt kan just den bebisen vara framåt och social.

Men jag hoppas att du och din hamster ska trivas tillsammans. Det är en spännande resa ni har framför er! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[lillelull]
2016-01-16 16:24
#4

Jag ska ha den till sällskap :) 

Hämtar henne/ honom den 2 februari i Uppsala!! 

Återkommer med bilder :))

Upp till toppen
Annons: