Annons:
Etikettoff-topic
Läst 955 ggr
Zakaraa
2016-01-08 20:35

Vist är det en hamster?

Detta klipp sprider sig just nu på Facebook och jag har märkt att många skriver "mus" (kan nämna att de flesta då inte vet något om smådjur och gnagare) men jag tycker det utan tvekan ser ut som en Guldhamster. Både storleksmässigt och färgmässigt men jag är långt ifrån hamsterintresserad så är inte säker.

Vad säger ni guldis-folk? :)
Är det en guldhamster eller vad tror ni?

Klippet är offentligt så alla borde se det
https://www.facebook.com/yosoymarciano/videos/615107968627707/

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Cireea
2016-01-08 20:56
#1

Det är ingen guldhamster, om du tittar på det riktiga klippet ser du att djuret har en lång svans (vilket en guldhamster inte har). Så det kan mycket väl vara någon sorts mus eller råtta. 🙂

Länkar till det riktiga klippet nedan, varnar dock för att katten tar djuret (dock bär katten bara iväg den så det är inget blod eller annat äckel)

https://www.youtube.com/watch?v=zqMW-fJ39fY


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Zakaraa
2016-01-08 20:59
#2

#1 Har inte sett riktiga klippet så tack för länken.
Då kan det kanske vara en sork. På Youtube ser det helt klart mer ut som en råtta eller liknande vilket det inte gör på Facebook. Intressant vad kvalité kan göra! :P

Min gissning ligger på sork i så fall! :) (ser inte riktigt ut som råtta men kan ju även vara videon som luras här med)

Har den svans så är det ju garanterat inte hamster, haha :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Cireea
2016-01-08 23:37
#3

#2 Kan absolut vara en sork, har inte så stor koll 😃 Men jo, kvalité och val av vinkel (samt hur man klipper videon) gör mycket. Trodde nästan det var en hamster tills jag såg den riktiga videon. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Zakaraa
2016-01-08 23:48
#4

#3 Haha ja men då var jag inte Helt ute och surrade ändå när jag tyckte det såg ut som en hamster :D (innan man visste om att den hade svans)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Cireea
2016-01-08 23:56
#5

#4 Absolut inte, det var likt tills man såg den riktiga videon 😛

Var precis på väg att skriva att det nog var en hamster men då ångrade jag mig och började leta på Youtube, tog inte direkt lång tid att hitta originalvideon. Tur var väl det så jag inte lurat dig! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2016-01-09 13:10
#6

För mig ser det ut som en råtta…

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Upp till toppen
Annons: