Annons:
Etikettallmänt
Läst 779 ggr
Moast
1/7/16, 2:01 PM

Hur gör man?

Hej! Jag har en guldhamsterhane på lite mindre än 9 månader. Jag har funderat lite på om jag ska föra hans gener vidare, haha. Han har väldigt fin päls, lång och väldigt tät. Han har mycket energi och frisk! Men hur gör man då? Jag vill inte att det ska vara hos någon oseriös uppfödare utan jag vill att det ska ske under bra omständigheter. Kan någon berätta lite för mig hur man gör? :)

Annons:
Cireea
1/7/16, 2:10 PM
#1

Du menar alltså att du vill låna ut din hane?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moast
1/7/16, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Moast
1/7/16, 2:13 PM
#5

#1 Ja precis! :) Vet inte vad som hände råkade lägga upp samma kommentar flera gånger.. :S

Cireea
1/7/16, 2:21 PM
#6

#5 Tog bort kommentar 3 och 4 🙂

Jag vet att det kan vara svårt att låna ut sin hane för Avel då de allra flesta uppfödare är oroliga för eventuella papovarisker. Så det kan vara ett problem att hitta någon som vill ta emot din hane för en parning om nu inte en uppfödare anser att du är säker. 

Sedan kan det vara bra att veta var din hane kommer ifrån, exempelvis skulle ingen seriös uppfödare avla på din hane om det inte finns någon form av härstamningsbevis eller en stamtavla. ☝️ 

Sedan, varför vill du avla på din hane? Att han är fin känns som en ganska "klen" anledning. Jag avlar ju inte på mina hamstrar för att dom är fina utan dom har egenskaper som jag vill föra vidare i min Avel

Skriv gärna lite mer utförligt varför man ska välja just din hane för Avel. 🙂
Har han stamtavla kan man lägga upp en bild på den också så någon som eventuellt kan vara intresserad ser vad han har för stam. 
Det kan även vara bra att redogöra kring papovarisken, alltså var du köpt dina grejer ifrån, om du har andra guldhamstrar eller om du brukar ha kontakt med andra guldhamstrar utöver din hane osv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Moast
1/7/16, 7:24 PM
#7

#6 tack så mycket! Han kommer ifrån queenshamsteruppfödning. Jag tycker han är en väldigt fin hamster enligt mig både utsidan och insidan. Han kan ligga och gosa för att sedan gräva i flera timmar haha! Jag träffar inga andra guldhamstrar och har bara honom :).

Cireea
1/7/16, 7:26 PM
#8

Hade du någon bild på hans stam? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moast
1/7/16, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Stamtavlan. Kan man annonsera om det här på iFokus?:)

Cireea
1/7/16, 7:28 PM
#10

#10 Det får du absolut göra, se till att följa våra Annonsregler bara


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moast
1/7/16, 7:42 PM
#11

#10 tack! Vad bra :)

Upp till toppen
Annons: