Annons:
Etikettallmänt
Läst 1651 ggr
Bellie
12/25/15, 6:38 PM

Hur många hamstrar har du?

Jag undrar hur många hamstrar ni har (över 1 månad), speciellt ni uppfödare?

Om ni har fler än 5, har ni tid för alla?

Själv har jag 3 snart 4.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Cireea
12/25/15, 10:41 PM
#1

13 har jag just nu + en kull med bebisar som är 4 dagar gamla. 

Hinner med alla utan några som helst problem.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ajanki
12/26/15, 7:42 AM
#2

Jag har 6 stycken. Kan känna ibland att tiden inte räcker till…men jag gör mitt bästa för att dom ska ha det bra :)

Majaa12
12/27/15, 10:13 PM
#3

En och tiden räcker till. Vill skaffa fler men vill att hon ska få så mycket uppmärksamhet som möjligt då hon är väldigt aktiv trots att hon är 15 månader gammal 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Candela
12/27/15, 10:29 PM
#4

Jag har en och det räcker gott och väl, både tidsmässigt och utrymmesmässigt 😊

murmilura
12/28/15, 12:50 AM
#5

Jag har en guldhamster just nu, men har tidigare haft många fler (för flera år sedan) när jag gick i skola och var arbetslös. Eftersom det var mycket plugg hemma hade jag tid med alla, alla fick vara ute i stort sett varje kväll och utforska (en i taget förstås, tog några timmar/kväll minsann). De som ville gosa fick förstås göra det. 😃 Nu hade jag nog inte haft tid för fler än 2 stycken då jag också har en hund som tar tid. :)

Tess21
12/28/15, 1:12 AM
#6

har en snabb fråga ^-^ blev när jag var mindre biten av en hamster och är nu väldigt rädd för hamstrar, tycker dom är söta men vågar inte vara nära en eller klappa osv, vet ni hur jag ska kunna bota att sluta vara rädd? för tycker dom e söta cx

👻🌛

Annons:
Cireea
12/28/15, 1:53 AM
#7

#6 Det enda du kan göra är ju att..träffa nya hamstrar för att liksom bevisa för dig själv att det finns hamstrar som inte bits.  😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Roonja
12/28/15, 10:48 PM
[Howres]
12/28/15, 11:50 PM
#9

jag har 3, jag tycker att jag hinner med dem :) skulle dock inte kunna ha fler ;)

Bellie
12/29/15, 1:28 AM
#10

#8 räknar du med ungar?

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

NinniH
12/29/15, 12:36 PM
#11

Inkl min kull på 4½ vecka så har jag 7 stycken (5 av dem är ungar). 🙂 Inga problem att hinna med.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Roonja
12/29/15, 7:01 PM
#12

#10 har 13 ungar totalt då :) så jag räknade med de i antalet.

Mrsarrow
12/31/15, 8:16 AM
#13

Jag har 4 och skulle absolut ha tid för ännu fler ☺

Annons:
MaaariaS
1/2/16, 7:10 PM
#14

Jag har 3 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Martyvonparty
1/3/16, 10:37 PM
#15

Ni som har högvis med hamstrar hemma, hur hinner ni med allt annat i livet? Jag menar.. med t.ex. 13 hamstrar blir det inte mycket tid över om alla 13 ska hinna vara ute minst 1 timme om dagen o få röra på sig/bli gosad med… 🤦‍♂️

Gör ni inget annat än håller på med hamstrarna? jobb?? vänner?? familj?? Känns även omöjligt att åka utomlands.. lite svårt att dumpa över ansvaret om 13 hamstrar på någon annan under en veckas tid 🤪

Bellie
1/3/16, 10:39 PM
#16

Jo det har jag också tänkt på. Jag reser mycket till Barbados men det kanske inte är ett så stort problem om man har några hamstrar.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
1/3/16, 10:45 PM
#17

#15 Prioriteringar. En annan prioriterar att åka utomlands, jag prioriterar att ta hand om mina hamstrar.🙂

Nu tar jag ju ut flera samtidigt (nej inte tillsammans utan var för sig) så för mig tar det inte 13 timmar utan betydligt kortare. Vissa av de äldre kommer inte ut lika mycket utan får en mer berikande miljö i buren istället, Tequila på 2,5 år vill exempelvis inte ens lämna buren utan äter och sover mest. De gånger hon är vaken så gosar vi i hennes Bur men att komma ut gör henne stressad då hon ser dåligt. Har även ett par hamstrar som är ute kortare stund men som får mer aktivering i buren. Allt handlar ju om att tillgodose varje enskilda hamsters behov, vissa behöver vara ute i 2 timmar medan andra nöjer sig med betydligt mindre vistelse utanför buren. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Roonja
1/5/16, 1:42 AM
#18

#15 Jag hinner med skola, kompisar, ton med läxor, partnern, familj, andra djur, jobbet, andra intressen och mina hamstrar.  Så ja, det handlar om prioriteringar och jag kan säga att jag inte har en ända lugn stund utan jag är alltid igång. De flesta tonåringar vill bara slappa men det finns inte i min värld. Mina djur går alltid först.  Jag har alltid satsat på mina smådjur så hamstrarna har jag på mitt rum som särskilt är byggt för just de. Jag har oftast runt 30 hemma. Självklart kan inte alla få en timme per dag men jag sitter med de så mycket jag kan och de är mina änglar och jag kan garantera att de får gos och kärlek av mig varje dag, och det viktigaste, mat, vatten och ren stor Bur ❤️ Håller med Erica där. Mina har tillräckligt stora burar och Hjul för att aktiveras i buren. Sen ska de ut och gosa och kanske springa runt i sängen lite. De äldre vill inte ut lika mycket.

Jag åker inte utomlands, jag bryr mig om djur och natur, skulle aldrig falla mig in att ha en bensinbil eller flyga tex…. El och biogasbilar har vi dock.

Martyvonparty
1/6/16, 9:04 PM
#19

#17 & #18, Tack för svar! Undrade bara för jag har 1 guldhamster & 2 vintervita och jag tycker att dem tar tillräckligt lång tid. Kan tex inte åka och sova hos mamma och pappa i en vecka direkt.. XD

Cireea
1/7/16, 12:46 PM
#20

#19 Alla har vi våra egna tekniker för att hinna med alla hamstrar. Man gör sitt bästa såklart. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Linda1977
1/8/16, 11:05 AM
#21

Hos oss bor tre guldhamstrar, en hane och hona samt deras dotter! Tyvärr är ju hanen & honan från zoobutik, men om det blir fler hamstrar kommer det bli från uppfödare😀

Cireea
1/8/16, 11:46 AM
#22

#21 Varför avlade du på hamstrar från en djurbutik? Bara en nyfiken fråga alltså. Du behöver inte svara om du inte vill.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Linda1977
1/9/16, 7:55 AM
#23

#22 Det var aldrig tänkt att det skulle bli några ungar mellan dessa två! Var jag själv som vart klantig när jag ställde in deras lådor (De bor i Samla lådor från Ikea) i ett annat rum över natten. Honans lock satt inte fast ordentligt, hon har då klättrat på leksaker, fått ett bra grepp och häft sig över kanten. Sedan har hon bara klämt sig igenom lufthålen i hanens lock. Förstod direkt på morgonen att något inte stod rätt till, hanen sov nämligen utanför sitt Hus, i hans Hus sov honan. Resulterade i 12 ungar, en fick stanna för sin fina färg! Resten vart tingade på bara några dagar. Det jag varit mest rädd för är att barnen kunde fått för sig att hamstrarna vill träffas och leka med varandra och att det då kunde bli ungar, men så var det jag själv som orsakade detta😄😄

Cireea
1/9/16, 12:11 PM
#24

#23 Då förstår jag 🙂Inget att gräva ned sig för, misstag händer även om man försöker vara försiktig och noggrann. 

Vet själv hur det är när en hamster rymmer, dock slutade det betydligt värre för min hamster som rymde än för din. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
1/9/16, 12:52 PM
#25

Så kan det gå, har bara haft 2 hamstrar som rymt ännu.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
1/9/16, 12:56 PM
#26

#25 Jag har haft en enda hamster på rymmen och då har jag ändå haft måååånga hamstrar här hemma. 😛Så på så sätt är det skönt men tråkigt att den enda hamstern som rymde dog 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Linda1977
1/9/16, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#24 Nej, det är inget att gräma sig över! Det gick ju bra i allafall och alla är nöjda med sin hamster. Fast det var otroligt roligt med de små liven och de blev allas favoriter här hemma

Annons:
Bellie
1/9/16, 1:12 PM
#28

En av mina roborovskihamstrar rymde och han har inte kommit tillbaka så jag tror att han är död nu… Men Alfie (There's always me från Flinganshamsteruppfödning) rymde men honom hittade jag bakom min bokhylla sovandes. 😃

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
1/9/16, 1:14 PM
#29

#27 Precis :) 

#28 Oj då 😮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
1/9/16, 1:16 PM
#30

Roborovskin letade jag efter i säkert en vecka. Alfie hittade jag samma dag när jag kom hem från skolan. Jag hörde honom gnaga bakom bokhyllan så jag sprang och hämtade mamma, under tiden hann han somna. 😃

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[thildetesso]
1/10/16, 5:46 PM
#31

Jag har 6 stycken fullvuxna, både grabbar och tjejer. Man kan ju inte bara ha en när de är så oerhört söta 💋Alla behöver inte lika mycket tid, om inte annat får man prioritera det framför något annat. Men det är väl samma som när man blir mamma, man lär sig helt enkelt. haha!

Upp till toppen
Annons: