Annons:
Etiketthälsa
Läst 746 ggr
Belzebubble
2015-12-20 21:16

Grå i pälsen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej allihopa! 

Jag har på sistone märkt att min hamsterns päls har blivit lite färglös… Kanske inte direkt grå men mindre glansig, mer matt… Det är svårt att förklara! Men jag tycker att det är mest nacken som "drabbas". Hon verkar ha fått betydligt mindre päls där också. :(

Det är svårt att jämföra med hur hon såg ut innan, man kommer ju knappt ihåg och skillnaden kom ju inte plötsligt heller, det måste ha skett över tiden. Jag undrar om någon av er har stött på något liknande? 

Får guldhamstrar lite "tjockare" päls över vintern? Det är kanske därför jag tycker det ser annorlunda ut. 

Annars, kan det vara tecken på ålder? Hon ska ha fyllt 1 år nyligen, men samtidigt har jag inte fått någon garanti att hon inte var äldre. Köpte henne på blocket. Hon är min första hamster så jag vet inte exakt vilka ålderstecken de får… 

Förhoppningsvis så överreagerar jag bara och hon mår jättebra, men nu över julen ska hon passas av någon annan och då blir man lite extra orolig… 

Jag bifogar en bild (den bästa jag kunde ta med tanke på hennes rörlighet…), dock tycker jag inte att färgen syns så bra! :/

Annons:
Cireea
2015-12-20 23:39
#1

Jag ser inget direkt fel i pälsen så men det kan absolut tyda på ålder när hamstrarna får lite "sämre" päls, eller också handlar det om att hamstern är sjuk. 

Om hamstern inte visar något avvikande beteende (äter dåligt, gör inte sina behov, tvättar sig inte mm) så handlar det nog om ålder snarare än sjukdom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Belzebubble
2015-12-21 02:46
#2

#1 Nejdå, hon är som vanligt! Jag kan tycka att hon sover mer, men jag bytte nyligen dagsrytm och kan lika mycket vara att jag inte har exakt koll på hennes "vakentimmar". En annan sak är pälsen på nacken blir väldigt fett och klibbar ihop sig. Det slog mig nyligen att det kanske är därför som pälsen ser mycket mer glest.

Upp till toppen
Annons: