Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 840 ggr
Cireea
2015-11-18 11:55

Vilket hjul använder du?

Det finns många sorters Hjul till hamstrar men jag har verkligen inte testat alla. Tänkte att det kunde vara bra att fråga er hamsterägare om vilka Hjul just ni har, på så sätt kanske man hittar något Hjul som passar bättre. 

Vilka sorts Hjul använder du och vad tycker du om de Hjul du använder?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Whippet
2015-11-18 15:40
#1

Använder det här just nu, tycker den är jätte bra 

Har även haft denna, den var bra i början men han hade en tendens av att kissa medans han sprang så hjulet blev illa luktande och ofräsh, lite grön/gul artig 🤮

I'm out Vilar huvudet i handen

Cireea
2015-11-18 15:52
#2

#1 Är den stadig? Låter den något? 

Har mest trähjul nu men precis som du säger så har vissa tendensen att kissa i hjulet och det blir så himla ofräscht!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LillyAmanda
2015-11-18 16:40
#3

Jag har de två som #1 länkade, dock vill jag bara ha plasthjulet till korthåriga :) Så trähjulet till LH och plast till KH

**//Amanda

Whippet
2015-11-18 20:28
#4

#2 Om du menar plasthjulet, så låter den lite (Ett lågt dunkande ljud ungefär) Stör mig absolut inte av det men rekommenderar att du tar av plast ''locket'' med hålen där hamstern går in, Bara att dra av den, sen kan du sätta på den om du så skulle vilje, anledningen är att det kommer inte spån och mat, i hjulet och då låter det hemskt mycket, när den rasslar runt där. eftersom att det är ca 1 cm hög kant, så man var tvungen att gå och tömma hjulet hela tiden, men som sagt ta av ''locket'' så är den jätte bra 👍 Japp den är stadig! 😊

I'm out Vilar huvudet i handen

wildalia
2015-11-23 19:53
#5

Jag har trähjulet. Tycker den är bra. Har den även till mina dvärgar nu. Jag tvättar den ofta pga att de gärna kissar i hjulen. Det funkar bra att tvätta av den. De kissar även i plasthjul 😁 Jag använder öven de gula plasthjulen med blå kant runt. Det är lätt att tvätta av och det får plats två dvärgar i bredd 😁 Till guldhamstern vaterade jag mella det gula plast hjulet och det i trä.

LeeKnow
2015-11-29 21:35
#6

Har inget Hjul utan en flying saucer men funderar på att köpa en sån i #1 första länk :)

Annons:
Majaa12
2015-11-29 22:49
#7

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/279210

29x10 cm har jag. Tycker att priset (139 kr) är jättebra för ett så stort Hjul! Hamstern älskar att springa i det och det passar bra i inredningen. Enda "problemet" är väl att det tar stor plats 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: