Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 873 ggr
Belzebubble
2015-11-12 16:53

Cocosgrottor - bra eller ej?

Hej! 

Jag funderar lite på att köpa in cocosgrottor från djurmaxi då jag planerar en totalrenovering på buren och de skulle se så fint där. De har storleken 8x10x12 cm och nu blir jag lite tveksam. Jag vet att de är alldeles för små för en guldhamster att bo i men samtidigt ska hon ha ett annat Hus tillgängligt. 

Blir mest orolig att hon ändå väljer en av grottorna. Kan man då säga att hon föredrar den storleken än jordbruksverkets rekomendationer? 

Har ni någon erfarenhet av dessa grottor? Vad tycker ni för övrigt, är det något att ha? :)

Annons:
Cireea
2015-11-12 17:06
#1

Så länge det finns ett annat Hus i buren som är tillräckligt stort så går det bra att använda sådana där cocosgrottor som "lekhus" eller liknande. Sedan om din hamster väljer att sova någon annanstans än i huset så kan du ju inte göra något åt det, hamstern måste ju få välja själv men alternativet ska ändå finnas. 

Som jag förstått det så är det ett trepack där minsta är 8cm i diameter och största är 12 cm i diameter, sedan finns det en storlek emellan som är 10cm i diameter. Eller har jag missuppfattat hur dom räknar? 

För på hemsidan står det nämligen såhär: 8 cm / 10 cm / 12cm, inte några x som påvisar att EN kokosnöt är 8x10x12😃Därför uppfattade jag det som tre olika storlekar med tanke på att det är ett trepack.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Belzebubble
2015-11-13 01:06
#2

Men då så! Då beställer jag dem! Det kommer se så snyggt ut i buren. Det med storlekar kan stämma, jag kollade lite fort på annonsen. Samtidigt så kan man ju tänka sig att kokosnötter blir rätt så lika i storlek. Men det spelar inte så stor roll! :)

BlackandBlue
2015-11-16 14:19
#3

JAg hänger inte med :P vad är cocosgrottr? :p någon som kan länka ?

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Cireea
2015-11-16 14:20
#4

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

BlackandBlue
2015-11-16 14:40
#5

aha jaja :D jag avnänder dem till mössen :) lite små för guldisarna, speciellt de som boar mycket ;) ingången är även den väldigt liten :s

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Cireea
2015-11-16 14:42
#6

#5 Man kanske kan såga upp öppningen? 🙂 Har aldrig använt dom själv så jag kan inte riktigt avgöra hur man skulle kunna anpassa dom ^^


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
BlackandBlue
2015-11-16 14:54
#7

ja det kan man göra :) men jag skulle inte använda det endå som Hus till en guldis :S utan ha ett större Hus i buren de kan sova i om de vill :) men väljer dem det lilla så får det ju sova där :) men mina har ju minst det dubbla, många har 3-4 gånger så stor som det. om man då räcknar utan de har att röra sig på i huset ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Cireea
2015-11-16 14:55
#8

#7 Ja och det har jag också skrivit i #1 om du läst 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Whippet
2015-11-16 19:14
#9

Jag har gjort ett litet Hus av en kokosnöt jag köpte på någon matbutik :)

I'm out Vilar huvudet i handen

BlackandBlue
2015-11-17 15:56
#10

#8 ja :) jag håller med om det :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Belzebubble
2015-11-17 22:06
#11

Jag kan återkomma om hur det faktiskt blev i praktiken så fort nya buren är färdig!

Upp till toppen
Annons: