Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 714 ggr
Hundtassens
10/22/15, 6:09 PM

Hamster toalett?

Använder era hamstrar en hamstertoalett? och hur vande ni eran? Jag vet inte om det kommer vara möjligt för min kille då han gör sina behov i sitt Hus i samma hörn som han samlar sin mat…… Skulle vara skönt om jag kunde få honom att gå på toalett men hur?

Annons:
LillyAmanda
10/22/15, 6:11 PM
#1

Jag har toalett till alla mina. Dom går oftast på den. Mina har gjort de från början så jag har inte behövt lära upp. Men jag har hört att man ska lägga det nerkissade spånet/pappret i toaletten så ska dom lära sig efter ett tag. Men jag har som sagt aldrig testat :)

**//Amanda

Hundtassens
10/22/15, 6:12 PM
#2

okej tack ska testa det, är det något speciellt med att välja plats för toan?

LillyAmanda
10/22/15, 6:14 PM
#3

Mina gillar att ha den i hörn :)

**//Amanda

Cireea
10/22/15, 6:15 PM
#4

Prova sätt toan i det hörn din hamster redan kissar! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Evovva
10/23/15, 12:19 AM
#5

Jag har ställt ner en glasskål med kattsand och den går nästan alltid där. Lite kissar den i huset men det mesta i toaletten. Bajsar gör hon mestadels i huset.

Hundtassens
10/24/15, 9:30 PM
#6

Han kissar och bajsar bara i hans Hus, hur mycket ska en guldhamster väga? Tycker han verkar vara lite tunn :/

Annons:
Hundtassens
10/24/15, 9:54 PM
#7

Vägde honom och endast 92 gramm…  jag vet inget om  vikt men han verkar smått tunn enligt mig

LillyAmanda
10/24/15, 10:29 PM
#8

Hur gammal är han?

**//Amanda

Hundtassens
10/25/15, 8:03 AM
#9

3 månader ungefär, riktigt stor pojke dock

Cireea
10/25/15, 9:55 AM
#10

Alla hamstrar är olika. En del väger mycket redan som unga medan andra väger mindre. Tycker du att han känns mager när du håller i honom? Om du tycker det så måste du tänka över hans kost och exempelvis ge lite extra barnmat några gånger i veckan så han kan få upp hullet. 

Jag har en hane här hemma som väger runt 130g men han är perfekt i hullet för sin storlek. Han är ganska liten (han var dessutom minst i kullen) men så länge hans kropp känns bra kommer jag inte försöka lägga på honom någon extravikt då det istället kan göra honom för fet i förhållande till hans storlek.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Hundtassens
10/25/15, 2:43 PM
#11

jag tycker han känns lite smal, inte ett benrangel men lite tunn tycker jag definitivt han är! han är ju långhårig så svårt att se men jag vill få upp honom i vikt. Vad för barnmat kan man ge dom? bara vanlig burkmat?

Cireea
10/25/15, 2:47 PM
#12

#11 Ja, se till så det är mat för de yngre (typ 6 månader). 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
10/25/15, 2:48 PM
#13

#11 Vanlig barnmat på burk är bra att ge. Försök hitta någon utan lök, salt och peppar. Även frön och nötter är bra att ge för att få upp hullet :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: