Annons:
Etiketthälsa
Läst 882 ggr
goldhammy
10/15/15, 9:44 PM

Vad gör ni på nyårsafton?

Hej hej! Snart är det den hemska högtiden nyårsafton, eller iallafall den hemskaste för djurägarna. Men när det smäller mycket vad gör ni med era hamstrar? Med våran hund brukar vi oftast åka bort med till något ställe där det är lugnare om inte det går så brukar vi sitta med han och hålla om han. Men vad brukar man göra med hamstrar?

Annons:
Cireea
10/15/15, 9:52 PM
#1

Ingenting 🙂 Ingen av mina guldhamstrar har någonsin brytt sig om fyrverkerierna, inte ens bebisarna brukar bry sig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Evovva
10/15/15, 11:04 PM
#2

Har aldrig haft problem med det.

Majaa12
10/16/15, 1:54 PM
#3

Har inte haft något problem med det. Om det skulle vara något problem, vilket jag inte tror, kan man lägga kuddar och täcka för det mesta av buren med en filt för att dämpa ljudet och hålla hamstern lugn 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

LillyAmanda
10/16/15, 4:54 PM
#4

Jag har inte heller haft det problemet. Jag bor mitt i stan och det smäller överallt. Och som Maja säger så om problemet skulle finnas kan du ställa hamstern i det lugnaste rummet och täcka buren :)

**//Amanda

monstermash
10/17/15, 5:00 PM
#5

TS, om din hund är rädd för fyverkerierna så sitt inte och klappa honom, då förstärker ni bara att det faktiskt är någonting att vara rädd för, och ökar oron. 

Antar att ni redan testat att vara hemma och sätta på musik för att dämpa ljudet, med persienner osv neddraget.

Cireea
10/17/15, 6:03 PM
#6

#5 .. hund? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
monstermash
10/17/15, 6:52 PM
#7

Står ju "Med våran hund brukar vi oftast åka bort med till något ställe där det är lugnare om inte det går så brukar vi sitta med han och hålla om han." i #0

Cireea
10/17/15, 7:08 PM
#8

#7 Åh, trodde du bara missuppfattade var inlägget var skrivet. Vet att hon nämner sin hund i inlägget men det är inte hunden hon frågar om. Vill du diskutera om hennes hund så får ni i så fall ta privat via PM eller inne på Hundar iFokus. Här ligger fokus på Guldhamstrar.🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
10/17/15, 10:09 PM
#9

#8 - Visste inte att det var mot dina regler här inne att ge tips hur man undviker att göra hunden ännu mer rädd, men då vet jag. Har dock inga planer på att fortsätta diskutera det.

Cireea
10/17/15, 10:59 PM
#10

#9 Men nu vet du det! ☝️

Du kan visst ge råd, privat via ett PM. 🙂Tråden handlar inte om TS hund, forumet handlar inte om hundar och frågan handlade inte om hunden heller. Så därför bör inte en diskussion kring hunden finnas med i tråden.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Zaviie
10/20/15, 8:36 PM
#11

Såvida jag inte har någon kull eller dräktig hona gör jag inget mer än att dra ner persiennerna för ljusets skull. Har jag kull/dräktig hona lägger jag en filt över som dämpar lite i fall att. Inte värt att chansa.
Aldrig upplevt att dom störs av det, men så bor jag ju på landet också och vi skjuter inga själva det vill säga att det blir lite på avstånd.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Upp till toppen
Annons: