Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1106 ggr
Mosten
2015-10-12 12:29

Jord

Ska ordna en lekhage till hamstern, jag tänkte använda jord i en gräv låda. Nu till min fråga, vilken jord kan jag använda till detta ändamål?🙂

Annons:
Majaa12
2015-10-12 12:58
#1

 Jord är väldigt svårt att hålla fräscht tyvärr, det möglar jättelätt vilket skulle bli farligt för hamstern.. Det ska vattnas och det är inte bra om hamstern är i när det är fuktigt osv. Vet att någon använder torv, dom kanske vet mer om vad som behövs göras med det. Jag tycker att det är bättre med Sand eller kutterspån 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Belzebubble
2015-10-12 14:23
#2

Jag hade jord till min lilla hamster i ungefär två dygn, sen gav jag upp. Hon grävde ner sig själv och blev så smutsig, dessutom hamnade det jord överallt och nu flera månader senare är hennes leksaker fortfarande jordiga. Inget jag rekommenderar, men det är min åsikt så! :)

Cireea
2015-10-12 14:32
#3

Jag rekommenderar inte heller jord av precis samma anledning dom #1 , det möglar oerhört fort. Det är bättre att använda något annat som din hamster kan gräva i. 🙂 Sand, kutterspån eller kanske torv. Har dock ingen erfarenhet av just torv men någon annan kanske har det. Har bara hört att det liksom hamnar lite överallt 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mosten
2015-10-12 17:51
#4

Oj, då hoppar jag över jord låter inte bra alls. 
Kanske ska testa torv istället, är det någon som testat det?
Har hampa och alspån nu i buren och ett sandbad, men lite kul om det är något annat i lekhagen så det blir lite ombyte för hamstern🙂
Vi har gjort i tonåringens rum en stor lekhage på 125x125cm och 50cm hög som hamstern kan ha kul i när hon är på rummet om kvällarna🙂

Upp till toppen
Annons: