Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 721 ggr
Yohanna96
2015-09-25 18:55

tips på aktiviter/inredning

min egen uppfödda hona på snart 1 år är väldigt ensidig i vad hon gillar att göra. Ho bor i ett stort akvarium. 

hennes varje dag rutin är, vaknar vid ca 21 sen springer hon lite i hjulet. Sen får hon komma upp en stund och efter de får hon färsk mat som hon äter. efter det går hon och lägger sig igen i några timmar, sen springer hon lite i hjulet igen. 

Jag skulle så gärna vilja att hon har mer aktiviter i buren, men jag skulle behöva lite tips på vad era hamstrar tycker är roligt :)

Annons:
[Desdemonas]
2015-11-30 14:33
#1

Nu är jag nybliven hamsterägare så jag är inte så insatt. Men vad har du för saker hon kan roa sig med? 
Annars är väl rör, olika saker att gräva i och kanske gömma godis i någon slags bäddnings roande?

Belzebubble
2015-12-01 01:42
#2

Jag har köpt såna "drops" som min hamster älskar. Dessa gömmer jag på olika ställen i buren, så får hon leta efter det extra goda istället för att få det serverad i matskålen! Jag tänker lite så här: om jag nu begränsar hamsterns frihet genom att ha den i buren så ska den ändå kunna leva som ute i det vilda. Därför tycker jag att just det här "gömma maten" är kul och håller hamstern sysselsatt på nätterna.

Upp till toppen
Annons: