Annons:
Etiketthälsa
Läst 871 ggr
goldhammy
9/21/15, 9:23 PM

Hur länge klarar sig hamster utan att någon tar ut den?

Hej hej! Under 3 dar ska vi åka iväg och jag undrar hur länge klarar sig hamstern utan att gå ut i lekhage? Självklart kommer någon och byter vatten , Sand och mat osv. Vegas får gå ut nästan varje dag men klarar han 3 dagar utan lekhage? För grannen litar jag inte på riktigt då Vegas är väldigt sprallig..

Annons:
monstermash
9/21/15, 9:50 PM
#1

Har svårt att se att det inte skulle kunna funka. Du kan ju alltid inreda buren med ännu mer att göra och utforska precis innan du åker? :)

Bättre att den är i buren än riskerar att rymma med en oerfaren(?) hamstervakt tycker jag personligen iallafall.

Cireea
9/21/15, 9:56 PM
#2

Jag tror absolut att Vegas klarar sig utan att komma ut några dagar. 🙂Precis som #1 säger så får du passa på att inreda buren lite extra roligt innan du åker så han har något att göra.

Annars kan du alltid lägga fram några leksaker som du vill att grannen ska stoppa ner i buren varje dag så det kommer något nytt. Exempelvis en äggkartong första dagen, ett kartonghus andra dagen och tredje dagen några grenar eller dylikt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
9/22/15, 8:44 AM
#3

Har du inte Hjul i buren så sätt in ett då du är borta! Så han har något att göra av med lite överskottsenergi 🙂

Evovva
9/24/15, 8:59 AM
#4

Hur gammal är han?? Är han under 5 månader ska han inte ha Hjul i buren.

Cireea
9/24/15, 11:21 AM
#5

#4 Och varför skulle han inte ha Hjul i buren för att han är under 5 månader?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

philippazon
9/25/15, 7:09 PM
#6

Vissa hamstrar har det ju så dåligt att de inte får komma ut under hela sin livstid så din kommer klara sig utan problem :) Men jag håller med om att du kan sätta in flera roligheter precis innan du åker! :)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Annons:
Upp till toppen
Annons: