Annons:
Etiketthälsa
Läst 4951 ggr
goldhammy
9/20/15, 8:54 AM

Har känsliga är hamstrar för värme/kyla?

Hej hej! Min hamster står i ett rum där det kan bli ganska varmt då solen skiner in. Men jag undrar hur känsliga är dem för temperaturer? Har ni någon termometer i det rummet eller något??

Annons:
LillyAmanda
9/20/15, 8:58 AM
#1

Hamstrar är nog inte så jättekänsliga. På sommaren hemma hos oss så kan det bli upp till 27 grader (ibland mer) och då lägger jag bara in en kyld handduk eller så. Men jag, personligen tycker att det är bra att ha hum om hur varmt/kallt det är i rummet :)

**//Amanda

Cireea
9/20/15, 11:40 AM
#2

Hamstrar är faktiskt väldigt känsla för hastiga skillnader i temperaturen och framför allt för drag. Därför ska man alltid ha hamstern i ett rum som är dragfritt då dom lätt kan bli förkylda. En förkylning låter inte så farligt men för hamstrar kan det snabbt bli mycket värre, det brukar kunna ta ganska hårt på en hamster. 

Tänk på att inte ha hamsterns Bur stående direkt i solljus. ☝️

Blir det för varmt i rummet bör du hjälpa hamstern genom att exempelvis frysa sandbadet och sedan ställa ner det i buren. Man kan även lägga in frysta flaskor med vatten eller exempelvis en isbit i deras dricksvatten så det håller sig svalt och fräscht. Om du är orolig att det är för varmt i rummet där hamstern står bör du byta rum! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: