Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 1037 ggr
Tregly
9/13/15, 9:08 PM

Hamstern boar inte?

Hej! Min lillasyster fick en guldhamster för a 2 veckor sedan. Köpt från djuraffär (nej, inte jag som köpt. Vet bättre än så). Han är född 22 juli så han är snart 2 månader. Jag har haft flera hamstrar innan (dock bara dvärgisar) och de har alltid boat och prasslat, samlat material och hållt på. Men den här hamstern är inte alls intresserad av det. Han är väldigt lugn och trevlig i temperamentet. Men lite "seg" eller va man ska säga. Inte så social. Sen så är han inte så intresserad av godis heller. När jag gett mina andra hamstrar godbitar har dom haffat det direkt. Denna vi har nu bryr sig knappt. Lämnar man det i buren så försvinner det till slut. Men är lite svårt att få honom mer tam eftersom vägen till hjärtat går genom magen :) Så nån som vart med om att en hamster inte boar? Det är ju ett ganska naturligt beteende tänker jag. Och sen undrar jag hur man ska göra för att träna hantering när inte godis lockar? Tacksam för svar! :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Annons:
Cireea
9/13/15, 10:04 PM
#1

Hur sover han då? Öppet? I ett Hus? 🙂

Jag har alltid kört på taktiken att bara plocka med hamstern, alltså inte hålla på locka och lirka utan bara köra på. I början kan dom vara lite tvär men den taktiken har aldrig slagit fel! 😃Dom blir alltid hur goa som helst och efter bara några få "sessioner" så vänjer dom sig vid att jag plockar upp dom. 

Kinkigare hamstrar kan ta lite mer tid att jobba med men jag brukar aldrig försöka fjäska med dom, jag gjorde så förr men upplevde det mer långdraget än att bara hantera dem utan vidare. 

Yngre hamstrar kan ju dessutom vara lite mer otåliga än när de vuxit på sig, de unga vill ju inte alls sitta i en tråkig hand när det finns annat att göra. 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: