Annons:
Etiketthälsa
Läst 2216 ggr
goldhammy
9/9/15, 9:45 PM

Svettig päls?

Hej! Jag skulle ta ut lille Vegas i en lekhage och då märkte jag att han var som svettig i pälsen. Asså hårstråna satt ihop lite som det kan göra om ett djur är blöt/svettig. Jag har 18-20 grader i rummet så varmt är det väl inte. Han har kallt vatten och sval badsand. Jag tog en tandborste för att borsta ut pälsen dö blev det lite bättre. Men vad berodde det på? Sedan så när jag kollade lite noggrannare så hade han även som små små gula "prickar" det kan dock vara carefreshen som fastnat..

Annons:
Majaa12
9/9/15, 9:52 PM
#1

Jag tror inte att det är svett. Han tvättade sig säkert innan, då blir pälsen blöt, precis som du beskrev. Har aldrig hört om en hamster som svettats innan iallafall ;)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

annlen68
9/9/15, 9:53 PM
#2

Kolla igenom honom, framförallt de gula prickarna du såg.  En liten varningsklocka ringer när du säger att hans päls klibbat ihop lite; för när en hamster är sjuk så slutar de tvätta sig. Säger inte att det behöver vara något; han kanske nyss hade tvättat sig så därför han var lite våt. Men kan ju vara bra att kolla genom honom ordentligt.

goldhammy
9/9/15, 9:57 PM
#3

1# okej tack så mycket! 2# Ja ska kolla igenom honom.. Men jag la ner "badskålen" i lekhage och då tvättade han sig väldigt mycket och verkade må hur bra som helst. Får hoppas att det inte var något.. Sedan har han ju proppat sig Hus med mat och gör det väldigt trångt för han. Han kanske "knöglar" ihop pälsen? Sedan en fråga jag ser aldrig att han äter på sin mat utan han bara proppar in allt i sitt Hus, borde jag vara orolig?

annlen68
9/9/15, 10:01 PM
#4

Ok, men låter ju som han är helt okey 🙂

Nej du behöver inte vara orolig angående maten; han äter det han behöver. Se bara till att det alltid finns fri tillgång till mat 🙂

Cireea
9/9/15, 10:16 PM
#5

#3 Dom är ju hamstrar så dom "hamstrar" ju maten.. dom äter när dom känner för det. 😃Sedan det där mer pälsen, det låter som att han tvättat sig bara innan du tog upp honom eller kanske råkat blöta ner pälsen i vattnet? Även om det är flaska så kan dom blöta ner sig om dom går mot pipen.. 

De gula fläckarna, det borde du kolla! Var det i pälsen eller i huden? Om det är i pälsen låter det , som du säger, som bottenmaterialet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

goldhammy
9/10/15, 7:05 AM
#6

4# tack så mycket! För dina tips! 5# Aa så är det nog :) Alltså det är mer som små gula asså hur ska jag förklara det här.. Men det sätter i alla fall på nosen. Det ser ut som carefresh men det kanske är något annat?

Annons:
Tessan01
9/10/15, 8:40 AM
#7

Tror också att det är vatten eller att han tvättat sig :)

Ang. det gula, kanske du kan lägga in någon bild? :)

goldhammy
9/10/15, 6:55 PM
#8

7# Ska försöka ta en bild ikväll! :)

goldhammy
9/11/15, 7:30 PM
#9

#7 Hej! Han har hade "svettig" päls idag också. Ang de gula fläckarna så kom jag på att det är Sand! Då han gärna gräver med huvudet så kom jag på det. Tack för din hjälp!

goldhammy
9/11/15, 7:30 PM
#10

#7 Hej! Han har hade "svettig" päls idag också. Ang de gula fläckarna så kom jag på att det är Sand! Då han gärna gräver med huvudet så kom jag på det. Tack för din hjälp!

Tessan01
9/11/15, 7:34 PM
#11

#10 Vet du vad han gjorde före du upptäckte det blöta? :)

goldhammy
9/11/15, 7:38 PM
#12

11# Nej asså han hade vart uppe en stund innan jag såg det men sov tror jag , vet inte riktig :)

Tessan01
9/11/15, 7:44 PM
#13

OK, tror fortfarande att det är vattenflaskan eller att han tvättat sig. :) 

Var är han blöt någonstans?

Annons:
goldhammy
9/11/15, 8:40 PM
#14

#13 Alltså svårt att avgöra men det såg så ut. Han kände också lite varm där.. Han har överproppat sitt Hus så tror fortfarande det är svett..

Ellys
9/11/15, 10:27 PM
#15

Sover hamstern i ett plasthus?

goldhammy
9/11/15, 10:48 PM
#16

#15 Nej trä.

Majaa12
9/11/15, 10:56 PM
#17

Vart är det han är blöt?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
goldhammy
9/12/15, 9:54 AM
#20

17# Olika ställen varje dag .

Annons:
Ellys
9/12/15, 10:43 AM
#21

Om huset är helt fullproppat med bomaterial kanske du ska ta ut lite och se om det blir bättre. Annars så tror jag att det kan vara så att han tvättat sig eller så. #18 får man fråga vad det är du håller på med? Det här är inte första gången direkt.

goldhammy
9/15/15, 7:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hoppas ni ser. Det här så här han ser ut varje dag..

Majaa12
9/15/15, 5:34 PM
#23

Hur gammal är han?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

goldhammy
9/15/15, 5:52 PM
#24

23# Ungefär 7 veckor.

Upp till toppen
Annons: