Avel,Uppfödning,Genetik

Några tips

2015-09-08 08:04 #0 av: [Loise]

Hej jag vill ha en kull med min fina kollinni. Ni som är uppfödare har ni några tips? Berätta gärna någon erfarenhet.

Anmäl
2015-09-08 16:27 #1 av: Majaa12

Hur gammal är hon? Vem ska du para med och är någon av dom från djuraffär? Har du burar till ungarna om alla inte blir sålda?

Du bör läsa på mycket innan du skaffar en kull. Det krävs stort ansvar av dig som ägare och det är viktigt att ha mycket pengar, (flera tusen kan behövas) om det behövs veterinär om det skulle hända något med honan eller ungarna. Eftersom att det är så mycket du behöver veta och kunna kan du läsa mycket i andra trådar och i artiklar här på forumet eller på t.ex shfs sida. Glad

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus 

Anmäl
2015-09-08 16:54 #2 av: Ellys

Jag har ett bra tips, ta ingen kull om man inte är tillräckligt påläst eller om man saknar mer avancerade kunskaper som t ex genetik :)

Anmäl
2015-09-08 17:01 #3 av: Ellys

Vet att det kanske låter hårt :)

Anmäl
2015-09-08 18:40 #4 av: [Loise]

Jag ska försöka följa era råd. Eftersom det här skulle bli min första kull så vill jag veta mer. Fortsätt med kommentarer jag lyssnar gärna på era tips.

Anmäl
2015-09-08 19:03 #5 av: Zaviie

Här finns massor med bra basinfo :)

http://www.hamsterforeningen.se/guldhamster/avel-1920373

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.