Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 1480 ggr
[Blue_Lugia]
2015-09-07 12:10

Ha hamstern lös?

Min hamster har en hel del energi och skulle behöva springa av sig mer eller mindre dagligen. Jag har haft henne lite, men känner inte riktigt att jag har kontroll över henne då jag h

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-09-07 12:13
#1

…har liten lägenhet och eb snabb liten hamster kan ju snabbt springa in i små vrår. Jag har inte dörr inomhus heller.

[Blue_Lugia]
2015-09-07 12:13
#2

Har haft henne lös lite ska det stå

goldhammy
2015-09-07 14:25
#3

köp stora lekhagar/ gör egen. Att ha hamstern lös är ju inte det bästa om man inte har kontroll på den. Jag gör egna lekhagar :)

Majaa12
2015-09-07 15:15
#4

Du kan ju ha hamstern lös i ett rum. Täck för sladdar om den gnager och täck för om det finns hål in till väggen.🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Blue_Lugia]
2015-09-07 15:50
#5

Jag är vuxen så jag bor i lägenhet men det är ju en liten etta så det finns ju egentligen bara kök och vardagsrum . Hursomhelst så en hage kan nog vara ett bättre alternativ. :)

annlen68
2015-09-07 20:10
#6

Köp en springboll! En sån som hamstern kan vara inuti och springa runt i. Har också en ung och energifull hamster som inte gillar att vara i hagen, och vi kan inte ha henne lös då vi har för många kablar som går längs listerna - så springbollen är verkligen räddaren i nöden och hon älskar den! 😃

Annons:
Majaa12
2015-09-07 21:36
#7

#6 Hade också en hamster som älskade den, men det var inte det bästa kanske för han sprang in i vägen i full fart. Men det kanske inte din gör? 🙂

Ska man ha en boll är det väldigt viktigt att man läser av hamstern, vissa blir jättestressade medans andra tycker att den är rolig. 😉

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

annlen68
2015-09-07 21:52
#8

#7  Jodå visst åker hon in i saker ibland, men hon är ju skyddad i bollen så det är nog ingen fara 😉

Ja självklart måste man läsa vad hamstern gillar bollen. Därför brukar jag öppna då och då för att se om hon vill komma ut, men det vill hon oftast inte :) och när jag tar fram den så kryper hon snabbt i den :)  Men har ändå en gräns på 15-20 minuter åt gången såklart 🙂

[Blue_Lugia]
2015-09-07 22:37
#9

Jag har en boll men eftersom hamstrarna springer rakt in i saker känns det inte helt ok i alla fall för mig. Dom ser ju knappast vart dom är påväg och rätt som det är kommer det en hög duns, vilket kanske uppfattas på annat sätt vad människor tror. Köpte bollen innan jag visste npgot om hamstrar så den vill jag inte använda igen…

annlen68
2015-09-08 09:50
#10

#9  Nej alla tycker i olika, så även hamstrarna 😉   Du kan ju alltid prova med en hage, men det är inget alternativ för oss då hon hoppar över kanten som ingenting. Så för hennes del är alternativen en stund i springbollen eller inte ute alls, eftersom hon är så fruktansvärt snabb att vi omöjligt kan släppa henne lös. Men hon blir säkerligen lugnare när hon blivit fullvuxen 😉

Nattis.
2015-09-08 12:14
#11

Det är jätte lätt och göra en lekhage, sök på youtube

[Forest]
2015-09-08 22:40
#12

Vi hade alltid hamstrarna i hage gjort av två ikea hyllor tror dom heter lack dessa användes som vägg. Dom fixa inte klättra upp och över dom, i hagen hade dom alla möjliga leksaker storfavorit var en barbie bil 😃

Upp till toppen
Annons: