Annons:
Etiketthälsa
Läst 1479 ggr
goldhammy
9/6/15, 12:22 AM

Stressad hamster, vad ska jag göra?

hej. Jag vaknade av att det åskade och våra grannar spelade väldigt hög musik. Det första jag gjorde var ju själv klart gå till Vegas. Han verkade väldigt rädd och stressad.. Vad ska jag göra??? Snälla hjälp mig :(

Annons:
Cireea
9/6/15, 12:30 AM
#1

Först och främst, tänk på att göra bra rubriker istället för att skriva "AKUUUT" - det hjälper inte utan gör en utförlig rubrik så man förstår vad det gäller direkt när man klickar på inlägget. 🙂Nu har jag ändrat din rubrik så snälla, tänk på det till nästa gång!

Sedan, av min personliga erfarenhet så är det oftast vi människor som "daltar" med hamstrarna och tror att dom är vettskrämda när dom egentligen inte bryr sig nämnvärt över de högre ljuden. 😃 Självklart ska man inte ha hamsterburen bredvid en fet högtalare eller skrika rakt in i buren men varken åska, musik, skrik, högljudda människor eller andra sorters ljud har någonsin stressat upp mina hamstrar. Dom brukar snarare ställa sig upp och kolla av läget men annars så beter dom sig precis som vanligt. 😊

Vad är det som gör att du tror att din hamster är stressad? Kan du förklara hans beteende så utförligt du kan. 🤔Jag får en känsla av att du endast misstolkar hamsterns beteende då du förut sagt att han blev stressad när din bror skrek eller också så har du en oerhört stressad och rädd hamster, vilket du då måste jobba med så han kan känna sig trygg. ☝️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

goldhammy
9/6/15, 8:54 AM
#2

Han sprang konstant runt i hjulet. Dem få pauser han gjorde så satte han sig i ett hörn. Förlåt om om jag inte skriver utförligt men jag vill inte att han ska må dåligt..

Ellys
9/6/15, 9:07 AM
#3

#2 Jag tycker mer att det låter som att han gillar sitt Hjul! Om hamstern är stressad eller rädd hade den nog gått in i sitt bo istället för att vara uppe och springa i hjulet som är på en mer öppen yta. (Ps. Hamstrar är otroligt aktiva, kan springa otroligt långt)

Cireea
9/6/15, 12:21 PM
#4

#2 Att en hamster springer i sitt Hjul är inte direkt ett tecken på stress utan jag säger att det är fullt normalt att en hamster springer i hjulet. Hamstrar som är yngre springer dessutom bra mycket mer än äldre hamstrar. Då hamstrar i det vilda skulle springa många många många kilometer så kan du tänka dig hur länge dom måste stå i ett Hjul för att få samma typ av  motion. 

Pauser är bara bra att han tar, på så vis vet du att han inte är helt "besatt" av hjulet utan kan stanna för att vila en stund.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: