Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 944 ggr
annlen68
2015-09-03 22:18

Kommer det vatten?

Måste det komma bubblor ur vattenflaskan för att man ska vara säker på att det kommer vatten??

Vi har köpt en ny flaska, exakt likadan som den förra, en sån som man sätter i "hålet" i dunaburar. Jag har känt med fingret och det kommer vatten, men när Elsa dricker så ser jag inga bubblor; och när jag bytte vatten idag så hade det inte minskat något alls? I den förra minskade det kanske 1-2 streck varje dag.

Blir orolig att hon inte får i sig vatten; men vill inte byta till den… gamla som Molly hade bitit sönder lite, för Elsa biter som 17 i den och det blir fullt med vatten i sandbadet.

Så vad tror ni? Borde det inte komma vatten, när jag känner vatten när jag nuddar med fingret? (Förlåt, jag kan aldrig fatta mig kort 😉 )

Annons:
Cireea
2015-09-03 22:23
#1

Om det kommer vatten när du nuddar så bör det ju rimligtvis komma vatten när hon dricker också. Hamstrar dricker inte särskilt mycket över en natt så då är det inte särskilt konstigt att det knappt minskat i flaskan. 😉

Antagligen så har Elsa lekt med den tidigare flaskan, därav att det minskat så mycket i nivån tidigare.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
2015-09-03 22:26
#2

#1   Ja hon bet mycket i den på slutet, så då hade det minskat 3-4 streck på en natt. Men borde det inte minska ett streck åtminstone?  Kommer ihåg att det minskade 1-2 streck varje natt för Molly och hon bet ju inte i den. Men Elsa kanske förbrukar mindre vatten 🙂

Cireea
2015-09-03 22:27
#3

#2 Du kan ju inte jämföra en hamster med en annan på det sättet, alla är vi ju individuella. Vissa jag har kan dricka mer och andra knappt något alls. 😛

Det är som med människor, en del häller i sig flera flaskor om dagen medan andra nöjer sig med ett par glas.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
2015-09-03 22:31
#4

#2  Jo det förstår jag 😉  Men jag har ju bara en att jämföra med så jag vet ju inte om det är "normalt" att de dricker så lite 🙂

isabella93
2015-09-03 22:31
#5

Den flaska som följde med min dunabur fungerade dåligt, man fick gå och klämma på den med några timmars mellanrum annars blev det undertryck i flaskan och inget vatten kom ut. Det hjälpte lite att plocka ur den ena kulan ur pipen (det ligger två i den), men inte helt. Så jag bytte till en classicflaska (de genomskinliga med rött lock) i samma storlek, och den har fungerat problemfritt.

annlen68
2015-09-04 13:24
#6

#5  Gjorde som du; klämde lätt på flaskan och det kom bubblor direkt. Nu i morse såg jag när hon drack, och såg även bubblor 🙂  Så det verkar som att dt gjorde susen; kanske var för att den var helt ny :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: